دوازدهمین نشست شورای سیاست گذاری تاریخ شفاهی ورزش ایران برگزار شد

دوازدهمین نشست شورای سیاست گذاری تاریخ شفاهی ورزش ایران برگزار شد
دوازدهمین نشست شورای سیاست گذاری تاریخ شفاهی ورزش ایران با حضور دکتر سید رضا صالحی امیری رئیس کمیته ملی المپیک و اعضای این شورا برگزار شد.
به گزارش روابط عمومی آکادمی ملی المپیک و پارالمپیک، در این نشست که روز گذشته و در محل کمیته ملی المپیک برگزار شد، حاضرین در خصوص روند انجام طرح های در حال اجرای این شورا با یکدیگر به بحث و تبادل نظر پرداختند.
در این جلسه سه طرح جدید توسط اعضای شورای سیاست گذاری تاریخ شفاهی ورزش ایران مورد بحث قرار گرفت:
1- اجرای تاریخ شفاهی کمیته ملی المپیک (ساختار و عملکرد)
2- اجرای تاریخ شفاهی تحولات ورزش ایران (وزارت ورزش و جوانان از ابتدا تا کنون)
3- اجرای تاریخ شفاهی پارالمپیک 
لازم به ذکر است پیش از این نیز اجرای چهار طرح در این شورا مورد تصویب قرار گرفته بود که تاریخ شفاهی فوتبال ایران، تاریخ شفاهی کشتی ایران و تاریخ شفاهی مطبوعات ورزشی ایران به مرحله اجرا رسیده و تاریخ شفاهی تحولات ورزش زنان ایران نیز در مرحله تدوین و پیش تولید قرار دارد.
گفتنی است پروژه تدوین تاریخ شفاهی ورزش ایران، توسط کمیته ملی المپیک با حمایت و همکاری وزارت ورزش و جوانان و کمیته ملی پارالمپیک با تشکیل شورای سیاستگذاری تاریخ شفاهی ورزش ایران، علاوه بر برگزاری کارگاه های آموزشی تاریخ شفاهی ورزش  که به منظور تربیت پژوهشگران در این حوزه در حال انجام است، با اجرای طرح‌ها و پروژه های ذکر شده اقدام به جمع آوری اسناد، اطلاعات، عکس، فیلم و... در ورزش ایران کرده است.
مستند سازی ابعاد پنهان تاریخ ورزش ایران با انجام مصاحبه با اساتید، صاحب نظران، پیشکسوتان و ورزشکاران و روایت ناگفته هایی از این عزیزان در قالب طرح های ذکر شده جزو مهمترین اقداماتی است که تا کنون توسط شورای سیاست گذاری تاریخ شفاهی ورزش ایران صورت گرفته است.
۲۹ خرداد ۱۳۹۸ ۱۴:۵۴
امتیاز را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید