با حضور رئیس آکادمی ملی المپیک؛نخستین جلسه ‌گروه فیزیولوژی ورزشی کاربردی برگزار شد

با حضور رئیس آکادمی ملی المپیک؛نخستین جلسه ‌گروه فیزیولوژی ورزشی کاربردی برگزار شد
دوره آموزشی پایش خستگی ورزشکاران ظهر امروز و با برگزاری مراسم اختتامیه‌ای با حضور دکتر قراخانلو رئیس آکادمی ملی المپیک به کار خود پایان داد.
به گزارش روابط عمومی آکادمی ملی المپیک، این مراسم با حضور دکتر قراخانلو رئیس آکادمی ملی المپیک، دکتر حمید آقاعلی نژاد مشاور تخصصی و محمدرضا اویسی مدیر مرکز آموزش آکادمی ملی المپیک، دکتر علی گرزی از اساتید و همچنین شرکت کنندگان دوره برگزار شد.
دکتر قراخانلو که خود از اساتید فیزولوژی ورزش است در ابتدای این مراسم و ضمن اشاره به این موضوع که تاریخچه فیزیولوژی با مطالعات پایش خستگی برابری می‌کند گفت: مباحث زیاد و شگفت انگیزی در خصوص شاخص‌ها، تعاریف و انواع خستگی مطرح هستند که سعی شد در این دوره آموزشی به همه این موضوعات پرداخته شود.
وی در ادامه و با اینکه مربیان و ورزشکاران باید نگاه خود را عوض کرده و به رکورد، علم تمرین و شغل خود با عینک خستگی نگاه کنند گفت: متأسفانه در گذشته با مبحث اندازه‌گیری خستگی ورزشکاران بسیار ساده برخورد می‌شد و بسیاری از مربیان الگوی خستگی ورزشکار خود را نمی‌دانستند ولی امروزه با استفاده از تکنولوژی، شاخص‌ها و تعاریفی جدید که برای این مبحث مطرح شده است مربی و ورزشکار آگاه شده اند که برای حفظ نیرو و پس از خستگی چه روش‌هایی را اتخاذ کنند.
رئیس آکادمی ملی المپیک در ادامه افزود: بعضی از رشته‌های مدال‌آور، به مباحثی نظیر پایش خستگی ورزشکاران خود کمتر اهمیت می‌دهند در حالی که اگر دانش مربیان این رشته‌ها در این زمینه افزایش پیدا کند مطمئناً نتایج بهتری پیش روی آنها خواهد بود.
دکتر قراخانلو در پایان و خطاب به شرکت‌کنندگان دوره گفت: مزیت این دوره نسبت به دوره‌های مشابه این بود که بر خلاف کم بودن تعداد شرکت‌کنندگان، این دوره از لحاظ کیفی سطح بسیار بالایی داشت. از شما عزیزان می خواهم که با اساتید خود در این دوره همچنان مرتبط باشید و ارتباط خود را با مجموعه آکادمی ملی المپیک قطع نکنید.
در ادامه این مراسم تعدادی از شرکت‌کنندگان دوره نظرات و پیشنهادات خود را در رابطه با موضوعاتی نظیر ادامه‌دار بودن و برگزاری دوره‌های آموزشی مشابه به صورت عملی، تأثیر این دوره در بالا رفتن دانش خود و همچنین  ابراز گله از تیم‌ها و باشگاه‌های ورزشی که به اینگونه مباحث اهمیت کمی می‌دهند ابراز داشتند.
شایان ذکر است در پایان مراسم اختتامیه، گواهی شرکت در دوره با امضاء دکتر قراخانلو رئیس آکادمی ملی المپیک به شرکت‌کنندگان اعطاء شد.
دوره آموزشی پایش خستگی ورزشکاران با هدف آشنایی مربیان با مبانی خستگی، چگونگی ارزیابی و پایش خستگی، چگونگی به تأخیر انداختن خستگی و راهکارهای ریکاوری از خستگی در ورزش های مختلف، طی روزهای 12 لغایت 14 اسفندماه 1397 توسط مرکز آموزش آکادمی ملی المپیک برگزار شد.
۱۴ اسفند ۱۳۹۷ ۱۴:۴۱
امتیاز را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید