رئیس آکادمی ملی المپیک در مراسم افتتاح نخستین دوره آموزشی مربی تغذیه ورزشی: تغذیه در فرآیند پرورش استعدادها و رسیدن به اوج و قهرمانی نقش بسیار مهمی دارد

رئیس آکادمی ملی المپیک در مراسم افتتاح نخستین دوره آموزشی مربی تغذیه ورزشی: 
تغذیه در فرآیند پرورش استعدادها و رسیدن به اوج 
و قهرمانی نقش بسیار مهمی دارد
صبح امروز و با برگزاری مراسم افتتاحیه ای با حضور دکتر رضا قراخانلو رئیس آکادمی ملی المپیک، نخستین دوره آموزشی تخصصی مربی تغذیه ورزشی در محل آکادمی ملی المپیک آغاز شد.
به گزارش روابط عمومی آکادمی ملی المپیک، دپارتمان تخصصی تغذیه ورزشی آکادمی ملی المپیک با هدف ارتقاء عملکرد و موفقیت ورزشکاران و همچنین آموزش و بازآموزی کارشناسان و مشاوران تغذیه ‌ورزشی، اقدام به برگزاری دوره‌ های آموزشی مدون و تخصصی مربی تغذیه ورزشی نموده است.
در همین راستا، صبح امروز و پس از برگزاری مراسم افتتاحیه‌ای کوتاه با حضور دکتررضا قراخانلو رئیس آکادمی ملی المپیک، دکتر سید شمس الدین تقوی مدیر مرکز پزشکی ورزشی، دکتر حمید آقاعلی نژاد مشاور تخصصی آکادمی، محمدرضا اویسی مدیر مرکز آموزش، دکتر هادی عطارد مسئول بخش دپارتمان تغذیه ورزشی آکادمی ملی المپیک و همچنین شرکت کنندگان دوره که متشکل از علاقمندان و کارشناسان تغذیه ورزشی و رژیم درمانی هستند، نخستین دوره آموزشی مربی تغذیه ورزشی آغاز شد.
در ابتدای این مراسم دکتر قراخانلو رئیس آکادمی ملی المپیک ضمن اشاره به اهمیت تغذیه در ورزشکاران گفت: ورزش قهرمانی بر چند پایه مهم مانند علم تمرین، آمادگی ذهنی و روانی ورزشکار، تغذیه ورزشی و ... استوار است که در این بین تغذیه در کنار تمام پیچیدگی هایی که دارد در فرآیند پرورش استعدادها و رسیدن به اوج و قهرمانی نقش بسیار مهمی دارد.
دکتر قراخانلو همچنین به نقش پررنگ تغذیه در دوران نونهالی و نوجوانی ورزشکاران اشاره نمود و افزود: اگر ورزشکاری در دوران حرفه ای با شکست مواجه شده و نتایج مناسبی نمی گیرد، نباید تنها از نحوه تمرین او ایراد گرفت بلکه باید به عناصر مهمی نظیر برنامه تغذیه ای او نیز توجه شود.  
دکتر قراخانلو تغذیه را یکی از مهمترین ابعاد در بحث بیوشیمیایی بدن خواند و خطاب به شرکت کنندگان دوره گفت: شما جزوی از جریانی هستید که مدتی است به صورت کاملاً جدی و برای توسعه علم ورزش به راه افتاده است. امیدوارم از فرصت پیش آمده نهایت استفاده را برده و ضمن برقراری تعامل مناسب با اساتید این دوره آموزشی، تجربیاتی که در بحث تغذیه ورزشی دارید را به منظور پیشرفت علم تغذیه ورزشی با همکاران خود به اشتراک بگذارید.
در ادامه این مراسم دکتر سید شمس الدین تقوی مدیر مرکز پزشکی ورزشی آکادمی ملی المپیک به اختصار توضیحاتی در رابطه با دلایل برگزاری این دوره تخصصی، طراحی کارگاه ها و نحوه برگزاری دوره و همچنین مهارت هایی که شرکت کنندگان در پایان این دوره برای ارائه خدمات تخصصی خود باید بدانند ارائه داد.
دکتر هادی عطارد مسئول بخش دپارتمان تغذیه ورزشی آکادمی ملی المپیک و مدیر دوره مذکور نیز از دیگر سخنرانان این مراسم بود که طراحی و اجرای این دوره آموزشی را در ایران "اولین" عنوان کرد و گفت: در این دوره که با حضور مخاطبینی از جامعه ورزش و تغذیه  برگزار می شود، برای شرکت کنندگان سرفصل های تخصصی و کاربردی در نظر گرفته شده است.
وی گفت: رویکرد ما در این دوره آموزشی نگاهی یک سویه نیست بلکه هم به ورزش و هم به تغذیه نگاهی یکسان خواهیم داشت.

گفتنی است از مهمترین سرفصل‌ها و مباحث آموزشی که توسط اساتید در طی این دوره به شرکت‌کنندگان ارائه خواهد شد می‌توان به این موضوعات اشاره کرد:
اصول و کلیات تغذیه ورزشی(قبل، حین و بعد از رویدادهای ورزشی)، سیستم‌های انرژی، ترکیب بدنی و مدیریت وزن، تغذیه زنان ورزشکار و اختلالات تغذیه‌ای، مکمل‌های ارگوژنیک، تغذیه در ورزشکاران جانباز و معلول، ارزیابی تغذیه ورزشکاران، تغذیه ورزشی در پیشگیری از آسیب‌های ورزشی، آنتروپومتری (پیکرسنجی) و شناسایی تیپ‌های بدنی، تغذیه در شرایط آب و هوایی متفاوت (ارتفاء، سرما و گرما) و تغذیه ورزشی تخصصی در رشته‌های ورزشی متفاوت (قدرتی، سرعتی و استقامتی).
دوره آموزشی مربی تغذیه ورزشی طی روزهای 27 بهمن لغایت 7 اسفندماه 1397 در آکادمی ملی المپیک برگزار می‌شود.
۲۷ بهمن ۱۳۹۷ ۱۳:۰۱
امتیاز را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید