نخستین دوره تربیت مدرس مربیگری و داوری کبدی در آکادمی ملی المپیک

نخستین دوره تربیت مدرس مربیگری و داوری کبدی در آکادمی ملی المپیک
نخستین دوره آموزشی تربیت مربیگری و داوری کبدی در دو بخش تئوری و عملی در آکادمی ملی المپیک در حال پیگیری است.
به گزارش روابط عمومی آکادمی ملی المپیک، روز گذشته و با برگزاری مراسم افتتاحیه‌ای در سالن اجتماعات کمیته ملی المپیک که با حضور شاهرخ شهنازی دبیرکل کمیته ملی المپیک، سیدمحمد‌شروین اسبقیان مدیرکل دفتر امور مشترکین فدراسیون‌ها، عباس اورسجی رئیس فدراسیون کبدی، محمد سرور دبیرکل کنفدراسیون کبدی آسیا، روسای فدراسیون کشورهای دانمارک، ترکمنستان، افغانستان، نایب‌رئیس فدراسیون کبدی پاکستان و شرکت‌کنندگان دوره برگزار شد، نخستین دوره تربیت مدرس مربیگری و داوری کبدی آغاز به کار کرد.
در ادامه و با پایان یافتن مراسم افتتاحیه، مربیان و داوران شرکت‌کننده در دوره مذکور که علاوه بر ملیت ایرانی شرکت‌کنندگانی از کشورهای ترکمنستان، افغانستان، عراق، دانمارک و پاکستان نیز در بین آنها حضور داشتند، ضمن حضور در آکادمی ملی المپیک در کارگاه‌های تئوری و عملی که با تدریس اساتید خارجی و ایرانی همراه است شرکت کردند.
هدف از برگزاری این دوره آموزشی علاوه بر ایجاد یک نظام جامع در آموزش داوری و مربیگری کبدی این است تا شرکت‌کنندگان با سرفصل‌های آموزشی و همچنین اصول و روش تدریس آشنا شوند تا ضمن همسان‌سازی بحث آموزش در کبدی کشور، قوانین و مقررات داوری و مربیگری در مسابقات داخلی به صورت سلیقه‌ای اعمال نشود.
در دوره تربیت مدرس داوری که تا 16 بهمن ادامه خواهد داشت مباحثی همچون اصول و روش تدریس، روان‌شناسی تدریس، مدیریت هوش هیجانی در مسابقات، آموزش قوانین داوری، مکانیزم مدیریت و اداره مسابقه، مبانی آمادگی جسمانی عمومی و اختصاصی داوری، اجرای عملی قوانین و مقررات کبدی، اصول برنامه‌ریزی و سرپرستی مسابقات و حقوق ورزشی به داوران شرکت‌کننده ارائه خواهد شد.
در بخش تربیت مدرس مربیگری نیز که تا صبح روز چهارشنبه 17 بهمن ادامه دارد، مربیان شرکت‌کننده با این موضوعات آشنا خواهند شد: فیزیولوژی و تغذیه ورزشی، روان‌شناسی تدریس در ورزش، اصول برنامه‌نویسی و طراحی تمرین، نحوه آموزش تکنیک‌های اساسی و پایه در دفاع و حمله در کبدی، آناتومی انسان، حرکت‌شناسی و بیومکانیک کبدی.

لازم به ذکر است در پایان این دوره آموزشی مربیان و داوران شرکت‌کننده در آزمون‌های پایانی شرکت خواهند کرد تا در صورت کسب حد نصاب نمره تعیین شده، به قبول‌شدگان گواهی پایان دوره با امضاء دبیرکل کنفدراسیون کبدی آسیا و رئیس فدراسیون کبدی ایران اعطا شود.
گفتنی است پس از اعلام فراخوان فدراسیون کبدی در خصوص برگزاری اولین دوره تربیت مربیگری و داوری کبدی که به تمامی هیأت های استانی اعلام شد، در نهایت 45 مربی و 36 داور از سراسر کشور که شرایط حضور در این دوره را داشتند (مدرک مربیگری یا داوری درجه دو، حداقل 30 سال سن و حداقل مدرک تحصیلی لیسانس) از روز گذشته در کارگاه های آموزشی که فدراسیون برای آنها در نظر گرفته است حضور یافتند.
                              
۱۴ بهمن ۱۳۹۷ ۱۲:۱۵
امتیاز را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید