دومین کارگاه مقدماتی و نخستین کارگاه متوسطه تاریخ شفاهی ورزش ایران برگزار می شود

دومین کارگاه مقدماتی و نخستین کارگاه متوسطه تاریخ شفاهی ورزش ایران برگزار می شود
دومین کارگاه آموزشی تاریخ شفاهی ورزش ایران (مقدماتی) ویژه اداره کل ورزش و جوانان استانها و نخستین کارگاه آموزشی تاریخ شفاهی ورزش ایران (متوسطه) ویژه افرادی که کارگاه آموزشی را گذرانده اند در کمیته ملی المپیک برگزار می شود.
به گزارش روابط عمومی آکادمی ملی المپیک، با توجه به ابعاد گسترده نقش و ماموریت کمیته ملی المپیک از جمله ترویج و حفظ ارزش‌ها و همچنین اصول المپیزم در میان اقشار مختلف جامعه، شورای سیاستگذاری تاریخ شفاهی ورزشی ایران تشکیل و در راستای اهداف خود، برگزاری اولین کارگاه آموزشی تاریخ شفاهی ورزش ایران در سه مرحله مقدماتی، متوسطه و پیشرفته در آکادمی ملی المپیک، در دستور کار این شورا  قرار گرفت.
در همین راستا، نخستین کارگاه آموزشی (مقدماتی) با هدف ارتقاء سواد تاریخ شفاهی پژوهشگران و محققان در حوزه ورزش طی روزهای 18 و 19 دی ماه 1397 در محل آکادمی ملی المپیک و با حضور دکتر صالحی امیری رئیس کمیته ملی المپیک برگزار شد.
طبق برنامه ریزیهای انجام گرفته در شورای سیاست گذاری تاریخ شفاهی ورزش ایران، دومین کارگاه آموزشی تاریخ شفاهی ورزش ایران (مقدماتی) ویژه اداره کل ورزش و جوانان استانها، با هدف ارتقاء و تعمیق دانش و مهارت پژوهشگران تاریخ ورزش ایران و همچنین تربیت پژوهشگر و کمک پژوهشگر در حوزه تاریخ شفاهی ورزش ایران در تاریخ 15 لغایت 16 اسفند 1397 برگزار خواهد شد.
تاریخ شفاهی ورزش ایران (اهداف و ضرورت ها)، آشنایی با مفاهیم تاریخ و تاریخ شفاهی، روش تحقیق در تاریخ شفاهی و مراحل اجرایی پروژه تاریخ شفاهی از جمله مباحثی است که در این کارگاه دو روزه به شرکت کنندگان کارگاه ارائه خواهد شد.

همچنین نخستین کارگاه متوسطه تاریخ شفاهی ورزش ایران برای شرکت کنندگانی که در نخستین کارگاه مقدماتی حضور یافته اند برگزار خواهد شد.
از مهمترین عناوینی که توسط اساتید این کارگاه به شرکت کنندگان ارائه خواهد شد می‌توان به این موضوعات اشاره کرد: تکنیک های مصاحبه، تاریخ معاصر ورزش، تجربیات جهانی تاریخ شفاهی ورزش، تدوین در تاریخ شفاهی، تاریخ شفاهی از ایده تا دیده (فیلم مستند) و روش تحقیق پیشرفته در تاریخ شفاهی (نظری – عملی).
گفتنی است دکتر مرتضی رسولی پور، دکتر محمدرضا اسماعیلی، دکتر فرشاد تجاری، دکتر مهدی ابوالحسنی ترقی، حسین سبطی و دکتر حبیب الله اسماعیلی کار تدریس کارگاه آموزشی تاریخ شفاهی ورزش ایران (متوسطه را بر عهده خواهند داشت.
۱۳ بهمن ۱۳۹۷ ۱۲:۱۳
امتیاز را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید