از سوی آکادمی ملی المپیک؛ شورای هماهنگی آکادمی های ورزش کشور تشکیل شد

از سوی آکادمی ملی المپیک؛
شورای هماهنگی آکادمی های ورزش کشور تشکیل شد
در نشست مشترک آکادمی ملی المپیک با مسئولین آکادمی های فدراسیون های ورزشی که صبح امروز با میزبانی آکادمی ملی المپیک برگزار شد، آیین نامه تشکیل و فعالیت شورای هماهنگی آکادمی های ورزش کشور به تصویب رسید.
به گزارش روابط عمومی آکادمی ملی المپیک، در ابتدای این نشست که با حضور دکتر رضا قراخانلو رئیس آکادمی ملی المپیک، دکتر حمیدآقا علی نژاد مشاور تخصصی رییس آکادمی، محمد رضا اویسی مدیرآموزش آکادمی، دکتر مرتضی بهرامی نژاد مدیر مرکز سنجش و توسعه قابلیتهای جسمانی برگزار شد رییس آکادمی ملی المپیک ضمن خوش‌آمدگویی به حاضرین گفت: ما آکادمی های ورزشی با توجه به مسئولیتی که  برایمان تعریف شده است می‌توانیم از لحاظ آموزشی و فعالیت های علمی کمک شایانی در جهت توسعه ورزش قهرمانی داشته باشیم.
دکتر قراخانلو هدف از برگزاری این نشست را علاوه بر تصویب پیشنویس آیین نامه مذکور، هم افزایی، هم پوشانی، اطلاع رسانی و همیاری آکادمی های ورزشی نسبت به یکدیگر خواند و گفت: استانداردسازی، تشکیل و فعالیت این شورا و رفع مشکلات مالی، اداری و قانونی آکادمی ها می تواند در دستور کار این شورا قرار گیرد.
وی بزرگترین سرمایه آکادمی ملی المپیک را نیروی انسانی آن عنوان کرد و گفت: کارشناسانی که در حوزه علوم ورزشی در آکادمی المپیک و دیگر آکادمی های ورزشی مشغول به کار هستند در جامعه ورزش از مظلومیت خاصی برخوردارند و ما در این نشست تلاش می کنیم تا در ساختار و تشکیلات ورزش کشور به این نیروهای علمی توجه بیشتری داشته باشیم.
رئیس آکادمی ملی المپیک ایجاد شورا و توجه به مسائل علمی را از ملزومات رشد و توسعه ورزش قهرمانی عنوان کرد و در توضیحاتی کوتاه خدمات آکادمی را که مرکزی علمی، پژوهشی است این چنین عنوان کرد: برگزاری آزمون های آمادگی جسمانی، میزبانی از تیم های ملی برای برگزاری اردوهای تمرینی، روانشناسی ورزشی، خدمات پزشکی ورزشی، برگزاری دوره های آموزشی، تمرینات آبی و آب درمانی و ..... از جمله مهمترین فعالیتها و خدمات این مجموعه می باشد.
دکتر قراخانلو به برنامه ریزی هایی که در این آکادمی و در خصوص برگزاری طرح ها و همچنین دوره های آموزشی صورت گرفته اشاره کرد و گفت: راه اندازی دپارتمان پیشگیری از آسیب های ورزشی و قلب و ورزش از مدت ها پیش در دستور کار آکادمی ملی المپیک قرار گرفته است که پس از برگزاری جلسات متعدد که با حضور اعضای کارگروه تشکیل این دپارتمان ها انجام شد، بزودی این بخشها کار خود را پس از برگزاری مراسم افتتاحیه ای آغاز خواهند کرد.
وی همچنین به برگزاری طرح ستاره ها، امیدها و استعدادها، دوره های مربیگری بدنساز ویژه بانوان، کارگاه پایش خستگی، دوره های روانشناسی ورزشی، تغذیه ورزشی، طرح مسابقات قهرمان قهرمانان و دوره آموزشی تدوین تاریخ شفاهی ورزش ایران اشاره کرد و گفت: در برگزاری دوره های آموزشی بین المللی در آکادمی ملی المپیک با وقفه ای مواجه شدیم که به زودی این دوره ها نیز همچون گذشته با کیفیت قابل قبولی ادامه پیدا خواهد کرد.
 دکتر رضا قراخانلو در پایان صحبت های خود ضمن تشکر از فعالیت های ارزشمند و حضور مسئولین آکادمی های فدراسیون های ورزشی در این نشست گفت: بنده در اسرع وقت دکتر صالحی امیری رئیس کمیته ملی المپیک را در جریان ماحصل این نشست قرار خواهم داد تا از ظرفیت آکادمی های فدراسیون های ورزشی برای کمک به رشد و توسعه ورزش قهرمانی بیشتر استفاده شود و از این آکادمی ها حمایت بیشتری به عمل بیاید.
در ادامه این نشست مسئولین و نمایندگان آکادمی های فدراسیون های ورزشی ضمن معرفی و شرح وظایف آکادمی فدراسیون مربوطه، نقطه نظرات خود را در خصوص مسائل آموزشی، استعدادیابی و پرورش استعدادها و همچنین راهکارهای توسعه و گسترش همکاری های فی مابین به بحث و تبادل نظر پرداختند.
گفتنی است در پایان این نشست و ضمن تصویب کلیات آیین نامه توسط حاضرین، مقرر شد اعضای شورا پس از مطالعه آیین نامه، نظرات و پیشنهادات خود را به دبیرخانه شورا اعلام کنند.  
لازم به ذکر است نمایندگان فدراسیون هایی که دارای آکادمی هستند در این نشست حضور یافتند که شامل فدراسیون های تنیس، شنا، اسکیت، بولینگ و بیلیارد، ووشو، ژیمناستیک، تیراندازی با کمان، دوچرخه سواری، تکواندو، شنا، شیرجه و واترپلو بودند.
۸ بهمن ۱۳۹۷ ۱۳:۰۷
امتیاز را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید