با حضور دبیرکل کمیته ملی المپیک و در آکادمی ملی المپیک: نخستین کنگره بین المللی حقوق ورزشی آغاز به کار کرد

با حضور دبیرکل کمیته ملی المپیک و در آکادمی ملی المپیک:
نخستین کنگره بین المللی حقوق ورزشی آغاز به کار کرد
نخستین کنگره بین المللی حقوق ورزشی توسط کمیته ملی المپیک و با همکاری انجمن بین المللی زنان حقوقدان ورزشی (Wislaw) با برگزاری مراسم افتتاحیه ای در محل آکادمی ملی المپیک آغاز شد.
به گزارش روابط عمومی آکادمی ملی المپیک، شاهرخ شهنازی دبیرکل کمیته ملی المپیک در ابتدای این مراسم ضمن خوش آمگویی به حقوقدانان ورزشی خارجی که کار تدریس این دوره آموزشی را بر عهده خواهند داشت و همچنین دیگر میهمانان متخصص در حوزه حقوق و ارتباطات ورزشی گفت: پس از پیشنهاد دکتر رهنمای رودپشتی مدیر عامل شرکت توسعه بازرگانی کمیته ملی المپیک در رابطه با برگزاری این کنگره و مشورت و هم افزایی ایشان با دکتر پرند عزیزی مشاور حقوقی کمیته ملی المپیک و همچنین حمایت های دکتر صالحی امیری رئیس کمیته ملی المپیک، برنامه ریزیهای لازم برای برگزاری این کنگره انجام گرفت که صبح امروز ما شاهد حضور میهمانان و حقوقدانان بین المللی زن به عنوان مدرس در ایران هستیم تا در راستای رشد و توسعه حقوق ورزشی در ایران گامهای مثبتی برداشته شود.
مهندس شهنازی ضمن اشاره به این موضوع که پیش از این نیز تلاش ها و کنفرانس هایی با موضوع حقوق ورزشی در ایران نیز برگزار شده است گفت: حضور متخصصین و حقوقدانان ورزشی بین المللی در ایران سرمایه گذاری خوبی خواهد بود تا ضمن آگاهی حقوقدانان ما از قوانین بین المللی جاری در دنیا، از این فرصت ها برای رفع مشکلات تیم های باشگاهی و ملی در تمامی رشته های ورزشی که گاهی در رویدادهای بین المللی خود دچار ظلم هایی می شوند استفاده کنیم.
در ادامه این مراسم دکتر پرند عزیزی مشاور حقوقی کمیته ملی المپیک و دبیر علمی کنگره مذکور ضمن خیر مقدم به حاضرین و بیان این جمله که ورزش رنگ تجاری به خود گرفته است گفت: تجاری شدن ورزش باعث شده تا مشکلات و دعاوی زیادی در سطح بین المللی خصوصاً در بخش آقایان بوجود آمده است. شاید همین دلیل باعث شده تا در دیوان بین المللی داوری ورزش، بیشتر از حقوقدانان آقا استفاده می شود.
وی در خصوص انجمن بین المللی زنان حقوقدان ورزشی که سابقه دو سال عضویت در این انجمن را داردگفت: این انجمن در تاریخ 15 نوامبر 2016 توسط سه وکیل زبده خانم در کشور سوئیس تشکیل شده است و اکنون 116 عضو از 49 کشور دنیا را دارد.
عزیزی افزود: از مهمترین اهداف تشکیل این نهاد می توان به این موارد اشاره کرد: آشنایی بانوان حقوقدان ورزشی با قوانین بین المللی، ارزیابی سالانه جهت شناسایی و اطلاع از بانوانی که در این زمینه فعالیت می کنند، ارتقاء سطح علمی این اعضاء و ایجاد فرصت های شغلی در بحث حقوق ورزشی.
در ادامه این مراسم آیین رونمایی از تمبر نخستین کنگره بین المللی حقوق ورزشی توسط دبیرکل کمیته ملی المپیک، ملانی شرر عضو انجمن زنان حقوقدان ورزشی و دکتر کیکاووس سعیدی خزانه دار کمیته ملی المپیک برگزار شد.
گفتنی است نخستین کنگره بین المللی حقوق ورزشی طی روزهای 19 و 20 دیماه با برگزاری کارگاه های آموزشی در آکادمی ملی المپیک پیگیری خواهد شد.
لازم به ذکر است از مهمترین محورهای این کنگره می توان به حقوق ورزشی و قراردادهای بین المللی، حقوق رسانه و ورزش، مبارزه با دوپینگ، حکمرانی مطلوب در سازمانهای ورزشی، دیوان بین المللی داوری ورزش (CAS) و نظام حل و فصل اختلافات در FIFA اشاره کرد.
۱۹ دی ۱۳۹۷ ۱۳:۱۹
امتیاز را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید