هفتمین جلسه کارگروه تشکیل مرکز پیشگیری از آسیب های ورزشی برگزار شد

هفتمین جلسه کارگروه تشکیل مرکز پیشگیری از آسیب های ورزشی برگزار شد
صبح امروز و با حضور دکتر رضا قراخانلو رئیس آکادمی ملی المپیک، هفتمین جلسه کارگروه تشکیل مرکز پیشگیری از آسیب های ورزشی در این آکادمی برگزار شد.
به گزارش روابط عمومی آکادمی ملی المپیک، در این جلسه علاوه بر دکتر قراخانلو، دکتر محمد حسین علیزاده و دکتر مصطفی زارعی اعضای این کارگروه، آقایان دکتر دانشمندی، دکتر هوانلو، دکتر یلفانی، دکتر صاحب زمانی، دکتر عباسی و دکتر ابراهیمی که از اساتید رشته تربیت بدنی با گرایش حرکات اصلاحی و آسیب شناسی ورزش می باشند، به عنوان میهمانان جلسه حضور داشتند.
از مهمترین موضوعاتی که توسط شرکت کنندگان جلسه مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفته و بر روی آن از سوی اعضاء تأکید شد می توان به ضرورت تشکیل مرکز پیشگیری از آسیب های ورزشی، دعوت از سایر متخصصین در حوزه های مختلف و مرتبط با بحث آسیب های ورزشی برای حضور در جلسات این کارگروه، تمرکز مرکز بر روی رشته های ورزشی المپیکی و آسیایی که دارای مقام و عناوین جهانی و آسیایی هستند و همچنین ارائه خدمات لازم توسط این مرکز به ورزش همگانی و عموم مردم اشاره کرد.
همچنین در این جلسه اعضاء ابراز امیدواری کردند که پس از راه اندازی مرکز پیشگیری از آسیب های ورزشی که با همکاری کمیته ملی المپیک و آکادمی ملی المپیک و ارتباطی که این دو مجموعه با نهادهای بین المللی در حوزه ورزش دارند، بتوان ایران را در سطوح جهانی، به عنوان یازدهمین کشوری که موفق به تأسیس این مرکز شده است معرفی کنیم.
گفتنی است، با توجه به رسالت آکادمی ملی المپیک در خصوص ارائه خدمات نوین ورزشی به قهرمانان رشته‌های مختلف ورزشی، این نهاد علمی، پژوهشی و ورزشی، با توجه به شیوع بیش از پیش آسیب‌های ورزشی در بین ورزشکاران شاخص و همچنین چگونگی انجام اقدامات لازم برای پیشگیری از آسیب‌های ورزشی، اقدام به تشکیل کارگروهی جهت راه‌اندازی مرکز پیشگیری از آسیب‌های ورزشی کرده است.
۱۲ دی ۱۳۹۷ ۱۴:۱۷
امتیاز را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید