گردهمایی تبیین جنبه های روانشناختی ورزشکاران در بازیهای آسیایی جاکارتا برگزار شد

گردهمایی تبیین جنبه های روانشناختی ورزشکاران در بازیهای آسیایی جاکارتا برگزار شد
صبح امروز و با حضور مسئولین فدراسیون های ورزشی، روانشناسان ورزشی، مربیان و همچنین ورزشکارانی که در بازیهای آسیایی جاکارتا حضور داشتند، گردهمایی با عنوان تبیین جنبه های روانشناختی این ورزشکاران در کمیته ملی المپیک برگزار شد.
به گزارش روابط عمومی آکادمی ملی المپیک، دکتر سید محمد کاظم واعظ موسوی مدیر مرکز روانشناسی ورزشی آکادمی ملی المپیک در ابتدای این همایش ضمن بیان اینکه متولیان ورزش و به خصوص دکتر صالحی امیری رئیس کمیته ملی المپیک از اقداماتی که به صورت پشتیبانی های علمی در رابطه با عملکرد ورزشکاران در رویدادهای مهم ورزشی می شود حمایت خود را اعلام کرده اند گفت: امروز و طی این گردهمایی قرار است پای صحبت های مسئولین فدراسیون، مربیان برجسته و ورزشکارانی که در بازیهای آسیایی افتخار آفریده و همچنین ورزشکارانی که  امیدهای آینده ورزش ایران خواهند بود و کارشناسانی که به عنوان مشاور مهارت های ذهنی یا روانشناس در کنار تیم های اعزامی به بازیهای آسیایی بودند بنشینیم و نظرات و مباحثی را که در این بین ارائه می شود را برای تنظیم اقداماتی که در آینده خواهیم داشت خط مشی قرار دهیم.
دکتر واعظ موسوی از خبرنگاران و اصحاب رسانه ای که در این همایش حضور یافتند قدردانی کرد و گفت: چقدر خوب است که به دور از جنجال های مربوط به برد و باخت در خصوص جنبه هایی که مربوط به حمایت و پشتیبانی از تیم های ملی است صحبت کنیم.
در ادامه دکتر قراخانلو رئیس آکادمی ملی المپیک نیز ضمن تشکر و قدردانی از دکتر واعظ و همکاران ایشان در برگزاری این گردهمایی، با اشاره به اهمیت بسیار زیادی که بحث روانشناسی ورزشی در توسعه ورزش قهرمانی دارد گفت: چند وقتی است که موفق شده ایم برخی موضوعات علمی مانند تغذیه ورزشی، استعدادیابی در ورزش و روانشناسی ورزشی که در زمینه توسعه و پیشرفت ورزش قهرمانی دخیل هستند را توسط معلمین و اساتید ورزش در کشور جا بیاندازیم. اهمیت این موضوع را می توانیم از ورزشکارانی که اکنون در این گردهمایی حضور یافته اند و در بدنه ورزش قهرمانی حضور دارند بپرسیم.
دکتر قراخانلو در ادامه و با ذکر مثالی از مارک اسپیتز، شناگر بازنشسته آمریکایی که با کسب هفت مدال طلا در المپیک 1972 مونیخ بهترین دستآورد یک ورزشکار را در یک دوره از بازیهای المپیک رقم زد گفت: زمانی که این سوال از مارک اسپیتز پرسیده شد که جنبه های روانی برای شما مهمتر است یا بحث فیزیولوژیک، وی در جواب و با اشاره به بحث مهم روانشناسی ورزش گفت: من پیش از اینکه استارت و شروع مسابقه اعلام شود رقبای خود را شکست داده ام.
دکتر قراخانلو در ادامه گفت: ما باید در ورزش به جایی برسیم که سهم مشاوره ذهنی و روانشناسان ورزشی را مانند سهمی که آزمونهای آمادگی جسمانی در ورزش دارند مشخص کنیم تا توجه لازم به این بحث صورت گیرد.
رئیس آکادمی ملی المپیک در پایان و با بیان اینکه افکار عمومی باید با آموزش های لازم از اهمیت مباحثی نظیر روانشناسی در ورزش با خبر شوند خطاب  به شرکت کنندگان در این همایش گفت: شما روسای فدراسیون ها، مربیان و ورزشکاران باید پرچم داران این موضوع باشید. امیدوارم خروجی این جلسه به سمتی برود که علاوه بر تأثیر بر افکار عمومی، ضمن دسته بندی نکات مثبت و منفی نتایج به دست آمده در جاکارتا، از اهمیت بحث روانشناسی در ورزش به مدیران فوقانی و تأثیرگزار در ورزش که از نظر اعتبار بخشی به کارها سهم بیشتری دارند بیشتر بگوییم و آنها را متقائد کنیم تا بیشتر به این مقوله بپردازند.
شایان ذکر است در ادامه این گردهمایی، علاوه بر مسئولین فدراسیون های ورزشی، مربیان و ورزشکاران حاضر در جلسه، دکتر حمزه، دکتر مستعان، دکتر مهری، دکتر حجتی، دکتر پروازی و دکتر صبحی از همکاران مرکز روانشناسی ورزشی آکادمی ملی المپیک که با تیم های اعزامی به جاکارتا همکاری داشتند نیز به ایراد سخن پرداخته و نقطه نظرات خود را درباره عملکرد خود در این بازیها و همچنین اهمیت بحث موضوع روانشناسی ورزش ارائه کردند.    
۵ دی ۱۳۹۷ ۱۷:۲۳
امتیاز را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید