دبیرکل کمیته ملی المپیک: انتقال اهداف و آرمانهای المپیک جزو هدف‌های اصلی کمیته ملی المپیک است

دبیرکل کمیته ملی المپیک:
انتقال اهداف و آرمانهای المپیک جزو هدف‌های اصلی کمیته ملی المپیک است
مراسم اختتامیه دوره مدیریت ورزشی (المپیک سولیداریتی) ویژه مدیران ورزش وزارت علوم برگزار شد.
به گزارش روابط عمومی آکادمی ملی المپیک، مراسم اختتامیه دوره مدیریت ورزشی (المپیک سولیداریتی) با حضور شاهرخ شهنازی دبیرکل کمیته ملی المپیک، دکتر رضا قراخانلو رئیس آکادمی ملی المپیک، دکتر نصرالله سجادی مشاور عالی رئیس کمیته ملی المپیک و سرپرست کاروان ورزشی ایران در بازیهای آسیایی ۲۰۱۸ جاکارتا که از اساتید دوره نیز بود و همچنین دکتر محمد پورکیانی مدیرکل تربیت بدنی سازمان امور دانشجویان در سالن همایش های آکادمی ملی المپیک برگزار شد.
در ابتدای این مراسم، ناهید کریمی مدیر واحد آموزش و همبستگی المپیک کمیته ملی المپیک که مدیریت این دوره را بر عهده داشت ضمن قدردانی از شرکت کنندگان این دوره آموزشی که از شهرهای مختلف ایران در این دوره حضور داشتند، جمع بندی و گزارش مختصری را از محتوا و نحوه برگزاری دوره به حضار ارائه کرد.
در ادامه این مراسم، شاهرخ شهنازی دبیرکل کمیته ملی المپیک گفت: با پیگیری های که توسط دکتر علیزاده مدیرکل تربیت بدنی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری انجام شد، مجوز و سهمیه برگزاری این دوره از کمیته بین المللی المپیک گرفته شد تا این دوره که از سال 2000 میلادی در دستور کار واحد همبستگی المپیک کمیته بین المللی المپیک قرار گرفته است به نحو مطلوب برگزار شود.
مهندس شهنازی ضمن تقدیر از مدرسین این دوره که همگی چندین سال سابقه تدریس در دوره مذکور را دارند خطاب به شرکت کنندگان دوره گفت: این حق شما مدیران ورزش وزارت علوم است تا ضمن حضور در چنین دوره هایی، جنبه های مختلف المپیک و المپیزم را بیاموزید. امیدوارم تا از این اطلاعاتی که کسب کردید در محیط کار خود بهره لازم را برده و این اطلاعات را به دیگر مدیران، مربیان ورزش و همچنین دانشجویان ارائه کنید.
شهنازی گفت: مطمئناً ارتباطی که بین کمیته ملی المپیک و وزارت علوم برقرار است نه تنها منقطع نخواهد شد بلکه با برگزاری دوره هایی مشابه و حتی پیشرفته تر ادامه خواهد داشت چرا که انتقال اطلاعاتی از اهداف و آرمانهای المپیک جزو اهداف اصلی کمیته ملی المپیک است.
دکتر رضا قراخانلو رئیس آکادمی ملی المپیک نیز ضمن خیر مقدم به شرکت کنندگان دوره و تشکر از مدیر دوره مذکور گفت: من نیز مانند شما این دوره را گذرانده ام و باید دست به دست هم بدهیم موضوع المپیزم را در بدنه دانشگاه ها و بین دانشجویان تزریق کنیم. البته این کار به کمک شما که اکنون جزو سفیران المپیک و المپیزم هستید انجام خواهد شد.
در ادامه مراسم اختتامیه این دوره، دکتر محمد پورکیانی که به نمایندگی از دکتر علیزاده مدیر کل تربیت بدنی وزارت علوم در این مراسم حضور یافته بود به ایراد سخن پرداخته و ابراز امیدواری کرد تا نتایج این دوره در ورزش دانشگاهی ملموس تر شده و همکاری بین کمیته ملی المپیک و آموزش عالی کشور ادامه داشته باشد. همچنین پیش از پایان مراسم اختتامیه، خانم لیموچی و آقای قاسمی نژاد به نمایندگی از شرکت کنندگان دوره و به طور مشترک درخواست هایی را از مسئولین برگزاری دوره داشتند و موضوعاتی را نظیر استمرار در برگزاری دوره هایی مشابه، برنامه ریزی برای برگزاری دوره هایی مشابه برای دانشجویان، مربیان ورزش و دیگر مدیرانی که در بدنه ورزش کشور مشغول فعالیت هستند، برنامه ریزی برای بازدید شرکت کنندگان دوره از کمیته ملی المپیک و آشنایی با عملکرد کمیته ملی المپیک را، عنوان کردند.
شایان ذکر است در پایان این دوره که طی روزهای دوم لغایت پنجم دیماه در محل آکادمی ملی المپیک پیگیری شد، گواهی‌نامه شرکت در دوره که به امضاء توماس باخ رئیس کمیته بین المللی المپیک (IOC) رسیده است به شرکت کنندگان دوره اعطاء شد.
شایان ذکر است در پایان این مراسم مجتبی صدیقی معاون وزیر علوم و رئیس سازمان امور دانشجویان به نمایندگی از وزارت علوم، تحقیقات و فناوری با اهدای لوح یادبودی به دکتر صالحی امیری، دکتر قراخانلو و ناهید کریمی از برگزاری این رویداد که به نحو مناسبی برگزار شد تقدیر و تشکر کرد. 
گفتنی است دوره مدیریت ورزشی (المپیک سولیداریتی) ویژه مدیران ورزش وزارت علوم، تحقیقات و فناوری به مدت چهار روز در محل آکادمی ملی المپیک برگزار شد
۵ دی ۱۳۹۷ ۱۵:۱۵
امتیاز را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید