با حمایت انجمن رواشناسی ورزشی آسیا واقیانوسیه " دومین کنگره بین المللی روان شناسی کاربردی در ورزش قهرمانی برگزار می شود

با حمایت انجمن رواشناسی ورزشی آسیا واقیانوسیه  "   دومین کنگره بین المللی روان شناسی کاربردی در ورزش قهرمانی برگزار می شود
دومین کنگره بین المللی روانشناسی کاربردی در ورزش قهرمانی با هدف آمادگی روانی ورزشکاران و تیمهای ملی در مسابقات ملی وبین المللی طی روزهای 14 و 15 بهمن ماه در آکادمی ملی المپیک وپارالمپیک برگزار می شود.
به گزارش روابط عمومی اکادمی المپیک و پارالمپیک، دکتر سید کاظم واعظ موسوی مدیر مرکز روانشناسی ورزشی آکادمی ملی المپیک و پارالمپیک و دبیر این کنگره  با بیان اینکه دومین کنگره بین المللی روان شناسی کاربردی در ورزش قهرمانی از سوی انجمن رواشناسی ورزشی آسیا واقیانوسیه حمایت می‌شود گفت: این کنگره به عنوان کنگره ناحیه‌ای انجمن رواشناسی ورزشی آسیا واقیانوسیه معرفی شده است.
وی ارسال مقالات علمی  به دومین کنگره بین المللی روان شناسی کاربردی در ورزش قهرمانی از سوی روانشناسان خارجی را یکی از ویژگیهای  این کنگره عنوان کرد و افزود: برای اولین بار است که در یک کنگره که در کشور برگزار می‌شود در بخش مقالات شرکت کنندگان خارجی حضور دارند.
مدیرمرکز روانشناسی ورزشی آکادمی ملی المپیک ادامه داد: از میان ده مقاله خارجی چهار مقاله برای ارائه در این کنگره پذیرفته شده است. همچنین 100 مقاله داخلی نیز به دبیرخانه ارسال شده است که از میان آنها 22 مقاله در بخش سخنرانی و 14 مقاله به شکل پوستر در این کنگره ارائه خواهد شد.
وی آمادگی روانی ورزشکاران تیم‌های ملی در مقابل استرس، هیجان، هوش و مهارت برای بهتر شدن فعالیتهای ورزشی را از عمده محورهای مقالات اعلام کرد و گفت: این مقالات از بررسی بر روی قهرمانان تیم‌های ملی جمع آوری شده و واقعی هستند و نشان می‌دهند وارد مرحله عملی در زمینه روانشناسی ورزشی شده‌ایم.
دبیر دومین کنگره بین المللی روان شناسی کاربردی در ورزش قهرمانی خاطرنشان کرد: پیترتری مسوول آماده سازی تیم‌های المپیک استرالیا و گنگ یان سین مسوول آماده سازی تیم های المپیک چین از جمله سخنران برجسته این کنگره هستند.
وی افزود: دو کارگاه معرفی یک مدل تمرین ذهنی برای مواجه شدن با حریف با حضور دکتر گنگ یان سین  و تنظیم هیجانات برای مسابقه را با حضور پروفسور پیتر تری نیز طی روزهای 16 و 17 بهمن ماه نیز برگزار خواهد شد.
۲۴ دی ۱۳۸۷ ۰۹:۴۲
امتیاز را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید