دوره آموزشی مدیریت و سرپرستی اعزام به رویدادهای بین‌المللی (ویژه فدراسیون کارگری) برگزار شد

دوره آموزشی مدیریت و سرپرستی اعزام به رویدادهای بین‌المللی (ویژه فدراسیون کارگری) برگزار شد
دوره آموزشی مدیریت و سرپرستی کاروان‌های ورزشی توسط آکادمی ملی المپیک، در دانشگاه سمنان مهدی‌شهر و جهت مدیران فدراسیون ورزش کارگری سراسر کشور برگزار شد.
به گزارش روابط عمومی آکادمی ملی المپیک و به نقل از سایت فدراسیون ورزش کارگری، در این دوره که با هدف ارتقاء سطح علمی و مدیریتی مسئولین ورزش کارگری سراسر کشور و با همکاری اداره کل امور ورزشی و آکادمی ملی المپیک برگزار شد، بیش از ۸۰ نفر از دبیران و روسای هیات‌های استانی فدراسیون ورزش کارگری سراسر کشور حضور داشتند.
مراسم افتتاحیه این دوره آموزشی با حضور رمضی(سرپرست فدراسیون ورزش کارگری)، حیدری(مدیرکل امور ورزشی وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی)، نقیان (مدیرکل تعاون کار و رفاه اجتماعی استان سمنان) و سایر مسئولین فدراسیون ورزش کارگری، در سالن همایش‌های دانشگاه سمنان برگزار گردید.
نقیان، در ابتدای مراسم افتتاحیه ضمن خیر‌مقدم به میهمانان، میزبانی چنین برنامه‌های آموزشی و ورزشی در استان سمنان استقبال کرد و گفت: «بنده خودم را از خانواده ورزش می‌دانم و عناوین بسیاری را در رشته دو ومیدانی کسب کرده‌ام. بر همین اساس، از برگزاری چنین رویدادهایی در سطح استان بسیار خرسندم.»
نقیان با اشاره به لزوم برگزاری دوره‌های مدیریت در خانواده ورزش کارگری افزود: «استان سمنان در سال‌های اخیر، نقش پررنگی در ورزش کارگری داشته و ورزشکاران سمنان عناوین بسیار مطلوبی را هم در عرصه‌های ملی و هم بین‌المللی کسب کرده‌اند. این موضوع نشان‌دهنده برنامه‌ریزی و عملکرد مطلوب هیأت ورزش کارگری استان است که من معتقدم این برنامه‌ریزی و تلاش بی‌وقفه باید ادامه داشته باشد و کارگران استان سمنان در میادین ورزشی نقش پر‌رنگ‌تری داشته باشند.»
در ادامه مراسم، حیدری مدیرکل امور ورزشی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، با اشاره به اهداف اداره کل، اظهار داشت: «خوشبختانه در ۶ ماهه نخست امسال، همکاری فدراسیون و اداره کل و هدف گذاری این دو مجموعه در کنار یکدیگر، کارنامه‌ای درخشان را به ثبت رسانده است. هدف اصلی اداره کل امور ورزشی، ورزش سلامت محور و ورزش همراه با بهره‌وری است. ما در این راه مشکلات بسیاری را پشت سرگذاشته‌ایم و تلاش‌های بسیاری کرده‌ایم اما هیچ‌گاه حرکت رو به جلو ما قطع نشده است.»
حیدری با اشاره به تغییر رویکرد اداره کل امور ورزشی در سال‌جاری افزود: «ما با رویکرد جدید به دنبال کسب مشارکت کارفرمایان در ورزش هستیم تا کارفرمایان سهم بسزایی را در گسترش ورزش کارگری داشته باشند. استان‌ها می‌توانند با استفاده از ظرفیت‌های کارفرمایان و با تفهیم نقش ورزش در بهره‌وری کارگران،  واحد های تولیدی و صنعتی را توجیه کنند که بهره‌وری کارگران با حضور در میادین ورزشی بیشتر خواهد شد.»
حیدری در پایان با اشاره به ورزش اصناف عنوان کرد: «یکی از موضوعاتی که با فدراسیون به توافق رسیده‌ایم، این است که ورزش را به سمت اصناف هدایت کنیم. این موضوع در ساختار اداره کل امور ورزشی نیز صراحتاً عنوان شده که ورزش باید به سمت اصناف هدایت شود و مسابقات را بین صنوف مختلف و  به صورت یکسان برگزار کنیم . البته این موضوع هیچ خدشه‌ای به ورزش قهرمانی وارد نخواهد کرد بلکه می‌تواند به عنوان زیر‌ساخت و یا مکمل آن در دستور کار قرار گیرد.»

سرپرست فدراسیون ورزش کارگری آخرین سخنران مراسم افتتاحیه بود که در ابتدا از مشارکت میزبان، آکادمی ملی المپیک و اداره کل امور ورزشی تشکر کرد و گفت: «یکی از موضوعاتی که از ابتدای تأسیس فدراسیون تاکنون مشهود بوده، بحث حضور کاروان‌های ورزش کارگری در میادین بین‌المللی است که قطعاً نقایصی را به همراه داشته است. این مهم، ما را بر آن داشت تا با استفاده از تجارب ارزنده آکادمی ملی المپیک و همکاری اداره کل امور ورزشی، این دوره آموزشی را برگزار کنیم که با توجه به تعدد حضور کاروان‌های ورزش کارگری در میادین بین‌المللی، امری ضروری محسوب می‌شود.»
رمضی گفت: «در دیداری که با آقای دکتر قراخانلو ریاست آکادمی ملی المپیک داشتم، ایشان توجه ویژه‌ای به ورزش کارگری داشتند و قرار شد تا در مباحث آموزشی نظیر همین دوره و همچنین در بحث آماده‌سازی تیم‌های ملی ورزش کارگری، حمایت‌های ویژه‌ای را از کاروان‌های ما داشته باشند و در پایان، مدارک معتبر و ارزشمندی نیز برای شرکت‌کنندگان در این دوره صادر خواهد شد.»
رمضی در ادامه، با اشاره به انتخابات فدراسیون ورزش کارگری که در آذرماه امسال برگزار خواهد شد گفت: «همان‌گونه که در مراسم معارفه به عنوان سرپرست فدراسیون ورزش کارگری قول داده بودم، حضور استان‌ها در انتخابات ورزش کارگری به جای انجمن‌های ورزشی در این دوره اجرا خواهد شد و روسای هیأت‌های استانی به عنوان اعضای مجمع می‌توانند ریاست فدراسیون ورزش کارگری را انتخاب کنند. البته در حال حاضر چند استان هستند که انتخابات آنها برگزار نشده و مدیریت آنها به عهده سرپرست است که قطعاً تا قبل از انتخابات فدراسیون، وضعیت آنها مشخص و روسای آنها در انتخابات هیأت‌های استانی برگزیده می‌شوند.»
رمضی با اشاره به حضور روسای جدید در هیأت‌های استانی اظهار داشت: «درست است که برخی از هیأت های ورزش کارگری استان‌ها روسای جدیدی را برگزیده‌اند اما ورزش کارگری در کشور قدمتی قریب به ۵۰ سال دارد و فدراسیون در حال برنامه‌ریزی این موضوع است که هیأت ها نیز باید مجامع سالیانه خود را برگزار کنند و عملکرد خود را در این مجامع به صورت شفاف ارائه دهند.»
رمضی در پایان با اشاره به وضعیت هیأت‌های ورزش کارگری در آینده یادآور شد: «به دنبال آن هستیم تا هیأت‌های استانی، استقلال مالی پیدا کنند و در این راستا با حمایتی که اقای حیدری داشته‌اند، مقرر شد تا هر هیأت یک حساب برای درآمدزایی و امورات جاری خود ایجاد کند. همچنین هیأت‌ها در بحث انجمن‌ها نیز باید بصورت جدی‌تری وارد گود شوند و همان‌گونه که در ابتدای سال انجمن‌های ورزش کارگری به دو گروه فعال و در حال توسعه تقسیم شدند، هیأت‌ها نیز بایستی الگو‌برداری کنند و با استفاده از افراد متخصص در رشته‌های مختلف، تقسیم‌کار کنند و همچنین با فعالیت گسترده در بحث عضوگیری که فدراسیون در حال آغاز آن است، بتوانند مشارکت بیشتری را در حوزه ورزشی انجام دهند.»
۷ مهر ۱۳۹۷ ۱۰:۰۰
امتیاز را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید