نشانه گیری وزنه برداری برای المپیک های 2012 و 2016 درآکادمی ملی المپیک

 نشانه گیری وزنه برداری  برای المپیک های 2012 و 2016 درآکادمی ملی المپیک
مسئول طرح استعدادیابی وزنه برداری در آکادمی ملی المپیک که از سوی کمیته ملی المپیک مسئول اجرای این طرح برای دو المپیک بعدی شده است، انجام این کار را که با همکاری فدراسیون وزنه برداری انجام می شود را برای این رشته ورزشی بی نظیر ارزیابی کرد.

داوود ملکی در رابطه با چگونگی شکل گیری این طرح در گفت وگو با سایت آکادمی ملی المپیک و پارالمپیک اظهار کرد: این کار بعد از المپیاد دانش آموزی در اردبیل انجام شد؛ چرا که پس از تفکر فراوان ملاحظه کردیم برای المپیک های بعدی هیچ راهی نداریم جز این که از همین حالا روی نوجوانان کار استعدادیابی را شروع کنیم.
وی ادامه داد: علاوه بر کارهایی که در آکادمی برای نوجوانان انجام دادیم ، نفرات اول تا چهارم اوزان مختلف را انتخاب کردیم و پس از موافقت رییس فدراسیون برنامه اردویی را برای آنها در آکادمی ملی المپیک به اجرا رساندیم و به نوبت اوزان 50، 56، 62 و 69 کیلوگرم در فاز اول و در فاز دوم اوزان 77، 85 و +94 را تحت نظر قرار دادیم.
ملکی گفت: پیش از این وزنه برداران به اردوی درازمدت دعوت می شدند و این مسئله به آنها لطمه می زد . برای این که جوانان به لحاظ روانی و پایه علمی لطمه نخورند در هر ماه یک هفته و یا هر 21 روز یک هفته آنها را به آکادمی ملی المپیک دعوت می کنیم و به صورت یک اردوی تمرینی مطالب علمی روی آنها کار می شود.
وی ادامه داد: در این اردوها فعالیت های سنجشی و کار تمرینی متناسب با علم روز وزنه برداری زیر نظر استاد محمد نصیری به عنوان سرمربی تیم ملی نوجوانان و من به عنوان کمک وی به همراه نماینده فدراسیون وزنه برداری در آکادمی ملی المپیک انجام می شود.
این پیشکسوت وزنه برداری تصریح کرد: اولین فاز کار ما تمام شد و به همین شکل هر 15 یا 21 روز یک بار ادامه خواهد یافت. برنامه مد نظر ما یک برنامه درازمدت است که المپیک های 2012 و 2016 را نشانه گرفته ایم.
وی در پایان گفت: در سال گذشته ما 17 کلاس آموزشی برگزار کردیم که سه کلاس از این کلاس ها در شهرستانهای اصفهان، گرگان، خراسان جنوبی، اهواز، سنندج، گیلان و بقیه در آکادمی ملی المپیک برگزار شد. خوشبختانه کاری که ما از سال 1385 شروع کردیم به صورت زنجیروار ادامه دارد و مشکلاتی که سر راه دیگران وجود دارد سر راه ما نیست و از این اتحاد بسیار خوشحالیم.

 

۱۸ شهریور ۱۳۸۷ ۱۷:۳۲
امتیاز را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید