با حضور وزیر ورزش و جوانان؛مراسم تودیع و معارفه رئیس کمیته ملی المپیک برگزار شد

 با حضور وزیر ورزش و جوانان؛مراسم تودیع و معارفه رئیس کمیته ملی المپیک برگزار شد
مراسم تودیع کیومرث هاشمی رئیس سابق کمیته ملی المپیک و معارفه دکتر رضا صالحی امیری رئیس کمیته ملی المپیک با حضور دکتر سلطانی فر وزیر ورزش و جوانان برگزار شد.
به گزارش روابط عمومی آکادمی ملی المپیک و به نقل از روابط عمومی کمیته ملی المپیک؛این مراسم با پخش تلاوت قرآن مجید و سرود ملی جمهوری اسلامی آغاز که درابتدای  این مراسم  شاهرخ شهنازی دبیرکل کمیته ملی المپیک ضمن خیر مقدم به تمامی مدعون حاضر در جلسه ابراز داشت:جا دارد در ابتدا از زحمات کیومرث هاشمی و سایر اعضای هیات اجرایی و هیات رئیسه کمیته که در چهار سال گذشته صادقانه برای اعتلای ورزش کشور تلاش کردند قدردانی و تقدیر و تشکر کنم.
وی ادامه داد:از مجموعه پرسنل کمیته و اکادمی ملی المپیک  نیز طی 4 سال گذشته که در کنار این مجموعه زحمت کشیدند و برای  اعتلای نام جمهوری اسلامی ایران تمام توان خود را بکار بستند قدر دانی می کنم و بدون تردید در سایه الطاف الهی و در این فضای ارام با حضور آقای صالحی امیری شاهد موفقیت های بیشتر مجموعه کمیته ملی المپیک باشیم .
سپس کیومرث هاشمی رئیس سابق کمیته ملی المپیک ضمن قدر دانی از زحمات اعضای سابق کمیته ملی المپیک به هیات رئیسه و هیات اجرایی جدید کمیته تبریک گفته و اظهار داشت: من اعتقاد دارم که ما جدای سیاست های وزارت ورزش نمی توانیم حرکت کنیم تمامی سازمانهای مرتبط با ورزش بایستی همسو با سیاست های وزارت خانه حرکت کنند ما هم تمام تلاشمان حرکت در این سمت و سو بود بخصوص که در دوره حضور آقای سلطانی فر در راس وزارت ورزش آرامش خوبی در ورزش و تعامل خیلی بهتری بین کمیته و وزارت برگزار شد.
هاشمی خاطر نشان کرد:ذات ورزش با توجه به تجاربی که من کسب کردم همچون اتاق شیشه ای می ماند که همه اقشار جامعه آنرا دیده و رصد می کنند و در مورد آن نظر می دهند ولی آنچه ورزش را مدیریت می کند در ورزش دیده نشده است ،مسابقات از نگاه  برخی ها همان 30 ثانیه کسب یا عدم کسب مدال است ولی در پشت این مدال تلاشهای بسیاری هم توسط مسئولین و هم ورزشکاران صورت می گیرد .
وی گفت:حضورآقای سلطانی فر باعث ایجاد آرامش در مجموعه ورزشی کشور شد ، این فضای دوستی و تعامل روز به روز بیشتر شد و من یاد گرفتم که در فضای ارامش است که یک مدیر ورزشی می تواند سیاست گذاری کند و به اهدافی که مد نظرش است برسد،من به شهادت اعضای هیات اجرایی تلاش کردیم تا به حاشیه نرویم و و به مردم و ورزش خدمت کنیم. طبق اساسنامه، هیات اجرایی هر ماه باید یک جلسه داشته باشد ولی ما در مجموع 76 جلسه هیات اجرایی بیش از 2 برابر معمول برگزار کردیم که در نتیجه  329    مصوبه داشتیم که همه اجرایی شد .هیچ مدیری نمی تواند بگوید که تمامی اهدافی که داشته به اجرا رسانده و ما هم مستثنی نیستیم.
رئیس سابق کمیته ملی المپیک خاطر نشان کرد:مهمترین بخش اشتراکات کمیته و وزارت رویدادهای بین المللی است، با توجه به سیاست های کمیته بین المللی المپیک تعداد رویدادهای ورزشی تحت نظارت کمیته بین المللی بیشتر شده که در نتیجه آن ما 10 رویداد ورزشی در 4 سال داشتیم . 987 ورزشکار اعزام کردیم و 339 مدال توسط این ورزشکاران برای کشورمان کسب کردیم .که در نتیجه آن پرچم کشورمان و سرود ملی جمهوری اسلامی بارها و بارها نواخته شد که همه ماحصل زحمات دوستان ما در کمیته و فدراسیونها، ورزشکاران و مربیان بوده است .
هاشمی تصریح کرد:اولین حضور ما در المپیک زمستانی سوچی بود و ما رتبه 30 را بدست آوردیم که بهترین در ادوار گذشته بوده است . اگرچه در سال 1938 هم چنین رتبه ای بدست آمده بود ، دومین حضور ما المپیک نوجوانان نانجینگ بود که رتبه 34 را بدست آوردیم ، بازیهای آسیایی اینچئون رتبه 5 را بدست آوردیم ،بازیهای ساحلی پوکت را داشتیم که رتبه ما 4 شد بازیهای ساحلی یکی از رویدادهای جذاب درآسیا شده است در بازیهای المپیک نوجوانان لیل هامر که جایگاهی بدست نیاوردیم ، در المپیک ریو جایگاه 25 رو بدست آوردیم ، بازیهای ساحلی دانانگ رتبه 4 رو حفظ کردیم ، بازیهای آسیایی زمستانی در ساپارو ژاپن  که هیچ نتیجه ای کسب نکردیم، بازیهای کشورهای اسلامی در باکو که مقام سوم را بدست آوردیم ، در بازیهای داخل سالن ترکمنستان کاروان کشورمان توانست در رتبه سوم جدول رده بندی مدال بایستد .
وی گفت:این 10 رویداد در دوره جدید هیات اجرایی هم وجود دارد که بایستی براساس نقطه نظرات مسئولین برنامه ریزی شود .امیدوارم ستاد سیاست گذاری بازیهای المپیک و آسیایی بتواند به نحوی برنامه ریزی کند که نتایج خوبی از آن حاصل شود جدای از مدال آوری توانستیم برای اولین بار در تاریخ ورزش کشورمان میزبان هیات اجرایی شورای المپیک آسیا باشیم ، خیلی از اعضایی که در ایران حاضر شدند که بعضا رئیس فدراسیون جهانی رشته ها بودند ، ما موفق به تغییر زوم در این نشست شدیم از غرب آسیا به آسیای مرکزی تغییر زوم پیدا کردیم که کار بسیار مهمی بوده است و کسب کرسی های جدید در هیات اجرایی شورای المپیک آسیا، برگزاری انتخابات کمیسیون ورزشکاران کمیته ملی المپیک ، تنها کمیسیونی که ائین نامه اش به تصویب رسید.
هاشمی تصریح کرد :یکی از ارکان مجموعه ورزشی کشور ، ورزشکاران هستند که بدون آنها قطعا ورزش معنایی ندارد . امیدوارم که این کمیسیون در دوره بعد هیات اجرایی به حاشیه نرود و بتوانند اعضای این کمیسیون به عنوان مشورت دهنده در کنار هیات اجرایی قرار بگیرند .
هاشمی در خاتمه تصریح کرد:در گذشته کمیته ملی المپیک سهامی از بانک تات داشت که با توجه به رای دادگاه این سهام از دست کمیته خارج شد که با تلاش بخش حقوقی رای به نفع کمیته صادر شد و ارزش ریالی آن بالغ بر 8 میلیارد تومان است.در پایان نیز از مجموعه همکاران در کمیته ملی المپیک تشکر و قدردانی کرد .
بعد از صحبتهای هاشمی رئیس سابق کمیته ملی المپیک،دکتر سید رضا صالحی امیری رئیس کمیته ملی المپیک  ضمن قدر شناسی از زحمات کمیته ملی المپیک در دوره گذشته ابراز داشت:من به جد امیدوارم همدلی و همنوایی بین ما و وزارت ورزش و جوانان قطعا یکی از بهترین ادورار مدیریتی کمیته خواهد بود ، من به عنوان یک برادر به شما اضافه شده ام و معتقدم می بایست به این موارد توجه داشت.
وی ادامه داد: انسجام مهمترین موضوعی  است که بایستی مورد نظر قرار گیرد ، انسجام از نظر من همگرایی اعضای سیستم به سمت هدفی مشترک با حفظ هویت است .ما می بایست ابتدا در خود بدنه کمیته این انسجام را پیدا کنیم. در سطح دوم تقویت انسجام با وزارت ورزش است که بسیار ضروری است چرا که هیچ کس از اشتقاق سود نبرده و سطح سوم انسجام بین ما و فدراسیون هاست ، سطح بعدی انسجام بین بدنه ورزش و دولت ، مجلس شورای اسلامی و مسئولین  می باشد  و در نهایت ثمره این انسجام را مردم خواهند دید و نتیجه آن در جاکارتا برای مردم ، غرور آفرین و افتخار آمیز خواهد بود.
رئیس کمیته ملی المپیک تصریح کرد: از طرفی هرگزتمایلی به ورود به حاشیه ندارم ،ثبات در کمیته و آرامش با فدراسیونها در صدر برنامه های ما خواهد بود نکته دیگر انتظارت و پاسخ به مردم است ، برای مردم عزیزمان نتایج ورزشکاران بسیار اهمیت دارد نکته دیگر اینکه امروز بیش از هر زمان دیگری ورزش می تواند در معرفی چهره ایران تاثیرگذار باشد که ما می خواهیم در دیپلماسی فرهنگی و ورزشی از آن استفاده کنیم ، امروز معرف ما در دنیا قدرت نرم ما که نهادش در ورزش است می باشد . هر قهرمان در وحله اول  ،قدرت و توانایی فردی خود و از سوی دیگر ایران و ایرانی را به دنیا معرفی می کند  و ما امیدواریم با این قدرت نرم در ورزش چهره واقعی ایران را به نمایش بگذاریم.
 صالحی امیری خاطر نشان کرد:از امروز هدف ما در کمیته تداوم اهداف گذشته ولی با شتاب بیشتری است، همگان بدانند که ظرفیت کمیته ملی المپیک بسیار زیاد است و برای کسب کرسیهای جدید در آسیا و جهان  برنامه داریم و ما همه و همه بایستی برای رسیدن به این اهداف تلاش کنیم.
وی ادامه داد:در انتها از آقای هاشمی به عنوان مرد اخلاق و وفادار و زحمتکش و همه مدیران دوره گذشته و وزارت ورزش تشکر و قدردانی می کنم از همه عزیزانی که در مجمع چه در دوره قبل و چه دوره فعلی که به من اعتماد کردید و مسئولیت من را سنگین کردید تشکر می کنم و تمام تلاشم را برای موفقیت ورزش در عرصه بین المللی به کار می گیرم ، همین جا از  همه بزرگان و پیشکسوتان تشکر می کنم و برای موفقیت در عرصه ورزش بیش از همیشه به پیشکسوتان نیاز داریم .
پس از صحبتهای رئیس کمیته ملی المپیک و پخش کلیپ فرهنگی کمیته ملی المپیک  دکتر سلطانی فر وزیر ورزش و جوانان ضمن سلام و درود به روح امام خمینی و شهدای دفاع مقدس یاد و خاطره جوانان عزیز شهدای قهرمان دریانورد کشتی سانچی را گرامیداشت و گفت:با توجه به کلیپی که پخش شد در خصوص شهرستان بشاگرد ، من 30 سال پیش در همین منطقه خدمت می کردم من در انجا واقعا محرومیت کامل رو دیدم ، امروز اگر این امکانات در این شهر وجود دارد همه به برکت جمهوری اسلامی است که خوشبختانه در عرصه ورزش هم به طور کلی نمود پیدا کرده است. در عرصه ورزش چه در ابعاد قهرمانی، همگانی و تاسیسات و ... انصافا در این 37 سال اتفاقات بسیار خوبی افتاده است.
وزیر ورزش و جوانان خاطر نشان کرد: در این مدت انصافا یک تعامل و همکاری نزدیکی با کمیته داشتیم و با درایتی که آقای هاشمی داشتند ضمن تعامل یک ظرفیت خوبی ایجاد شد تا مشکلات ورزش کشور حل شود ، من تشکر می کنم از تلاش ایشان و برای برگزاری مجمع که با کمترین تنش برگزار شد تشکر می کنم کیومرث هاشمی به خانه خود در وزارت بر می گردند و از تلاش و خدمان و تجاربشان استفاده  خواهیم کرد.
وی در خاتمه گفت:آقای صالحی امیری یکی از مدیران صاحب نظر،تاثیر گذار و موفق در حوزه فرهنگی و اجتماعی می باشند و برای ایشان آرزوی موفقیت می کنم و همچنین سایر اعضای هیات اجرایی که همه از زحمت کشان و دلسوزان عرصه ورزش هستند و امیدورام با همدلی که  وجود دارد به دوراز فضاسازی های بیهوده مشکلات ورزشی کشور را برطرف کنیم و به اهدافی که در پایان دولت دوازدهم پیش بینی شده برسیم.
 ما در طی چند ماه گذشته 18 انتخابات داشتیم و تقریبا فدراسیونی با سرپرست اداره نمی شود و تکلیف همه مشخص است مجموعه دولت هم بر این باور هستند که در کنار ورزش همگانی در قهرمانی هم با کسب نتایج خوب روز به روز شور و شعف مردم عزیزمان را فراهم کنیم .
در خاتمه مراسم از سوی دکتر سلطانی فر وزیر ورزش و جوانان به پاس سالها خدمات در عرصه ورزش کشور لوح تقدیری به کیومرث هاشمی رئیس سابق کمیته ملی المپیک اهدا گردید.
 
۱ بهمن ۱۳۹۶ ۱۴:۲۱
امتیاز را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید