سرپرست آکادمی ملی المپیک: ورزش کشور نیاز مبرم به تربیت مربی و نیروهای متخصص در رشته های مختلف ورزشی دارد/ بیست و یکمین دوره مربی بدنساز ویژه آقایان آغاز شد

سرپرست آکادمی ملی المپیک:
ورزش کشور نیاز مبرم به تربیت مربی و نیروهای متخصص در رشته های مختلف ورزشی دارد/
بیست و یکمین دوره مربی بدنساز ویژه آقایان آغاز شد
صبح امروز و طی مراسم افتتاحیه ای کوتاه، بیست و یکمین دوره مربی بدنساز ویژه آقایان در محل آکادمی ملی المپیک آغاز شد.
به گزارش روابط عمومی آکادمی ملی المپیک و پارالمپیک، در ابتدای این مراسم دکتر فضل الله باقرزاده سرپرست آکادمی ملی المپیک ضمن خوش آمدگویی به شرکت کنندگان دوره گفت: ما در آکادمی ملی المپیک با سنت شکنی که در خصوص برگزاری دوره بدنساز انجام دادیم، برای نخستین بار دوره بدنساز ویژه آقایان را در دو گروه و به فاصله یک ماه برگزار می کنیم.
دکتر باقرزاده در ادامه گفت: ورزش کشور نیاز مبرم به تربیت مربی و نیروهای متخصص در رشته های مختلف ورزشی دارد و آکادمی ملی المپیک در همین راستا همه ساله اقدام به برگزاری دوره های آموزشی و تخصصی مانند دوره تخصصی مربی بدنساز می نماید.
در ادامه این مراسم محمد رضا اویسی مدیر مرکز آموزش آکادمی توضیحاتی را در خصوص نحوه ثبت نام، آزمون ورودی و همچنین برگزاری دوره ارائه کرد و گفت: بیش از 130 فرم ثبت نام به دست ما رسید که از این تعداد 111 نفر موفق به شرکت در آزمون ورودی شدند که به صورت تئوری و عملی برگزار شد.
مدیر مرکز آموزش در ادامه گفت: پس از جمع بندی نتایج این آزمونها، شورای آموزش آکادمی با حضور سرپرست محترم آکادمی ملی المپیک تشکیل و مقرر شد افرادی که حد نصاب نمره قبولی را کسب نموده اند طی دو دوره و به صورت جداگانه شرکت نمایند.
پیمان فخری مدیر مرکز سنجش و توسعه قابلیتهای جسمانی آکادمی از دیگر سخنرانان این مراسم بود که توضیحاتی را در خصوص اساتید این دوره و همچنین سرفصل دروسی که توسط این اساتید ارائه خواهد شد را به شرکت کنندگان ارائه نمود.
پیمان فخری در ادامه و با بیان این جمله که ما طی 10 روز برگزاری دوره نمی توانیم روح یک مربی بدنساز را در شما بدمیم خطاب به شرکت کنندگان دوره گفت: ما برای تدریس این دوره از اساتیدی که در هر دو
حوزه علم و عمل یعنی هم ورزش قهرمانی و هم دانشگاه فعالیت می کنند دعوت کرده ایم، پس نهایت استفاده را از این اساتید برده و هر سوالی که در ذهن خود و در خصوص مربیگری بدنسازی دارید از این اساتید بپرسید.
از مهمترین مباحثی که طی این دوره به شرکت کنندگان ارائه خواهد شد می توان به این موارد اشاره کرد:
اصول و مبانی آمادگی جسمانی، روانشناسی ورزشی، علم تمرین، اصول تمرینات قدرتی، اصول و روش های توسعه قدرت، طراحی تمرین، تمرینات موازی و دایره ای، اصول و مبانی تمرینات استقامتی، بازگشت به حالت اولیه، تمرینات عضلات مرکزی، مکمل ها، انعطاف پذیری و روش های توسعه آن به روش  PNF  ، پلایومتریک، آسیب های ورزشی، تغذیه و کنترل وزن، حرکات اصلاحی و SAQ .
بیست و یکمین و بیست و دومین دوره مربی بدنساز ویژه آقایان طبق برنامه ریزیهای انجام گرفته در دو گروه 40 نفری برگزار می شود که گروه اول طی روزهای 16 لغایت 26 مرداد و گروه دوم نیز در تاریخ 6 الی 16 شهریور ماه سال جاری در این دوره حضور خواهند داشت.
۱۶ اَمرداد ۱۳۹۶ ۱۱:۵۷
امتیاز را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید