نشست تبیین عملکرد کاروان ورزشی ایران در المپیک از دیدگاه روانشناختی برگزار شد

نشست تبیین عملکرد کاروان ورزشی ایران در المپیک از دیدگاه روانشناختی برگزار شد
نشست بررسی عملکرد ورزشکاران ایران در المپیک ریو از دیدگاه روانشناختی با حضور جمعی از روانشناسان تیم های ورزشی برگزار شد.
به گزارش روابط عمومی آکادمی ملی المپیک و پارالمپیک، در ابتدای این نشست دکتر سید محمد کاظم واعظ موسوی مدیر مرکز روانشناسی آکادمی ملی المپیک که خود عضو ستاد تدارکاتی بازیهای المپیک نیز بود، ضمن بیان اینکه هدف از این نشست قصد زیر سوال بردن و نقادی از فدراسیون ها نیست گفت: مهمترین هدف ما از برگزاری این جلسه هم آموزی و درس گرفتن از المپیک ریو می باشد تا در  دوره های آینده که این رویداد مهم ورزشی برگزار می شود آمادگی های گسترده تری را داشته باشیم.
دکتر واعظ موسوی که پس از غیبتی کوتاه مدت بار دیگر از ابتدای مهرماه سال گذشته عهده دار سمت مدیریت مرکز روانشناسی آکادمی ملی المپیک شده است، در خصوص اقدامات انجام گرفته این مرکز جهت سرویس دهی مطلوب به ورزشکاران المپیکی ایران گفت: پس از هم فکری که با همکاران روانشناس خود انجام دادیم تصمیم بر این شد تا از مسئولین کمیته ملی المپیک درخواست کنیم به نحوی شایسته، توانایی و اعلام آمادگی آکادمی المپیک را در خصوص ارائه خدمات روانشناختی به فدراسیون ها اطلاع رسانی نمایند.
وی در ادامه گفت: از 14 رشته ورزشی المپیکی ایران، تقریبا نیمی از فدراسیون ها ضمن موافقت و استقبال از این پیشنهاد، آماده همکاری با مرکز روانشناسی شدند که ما نیز افراد مجرب و زبده ای را برای همکاری به این فدراسیون ها معرفی کردیم.
مدیر مرکز روانشناسی آکادمی در ادامه ضمن بیان اینکه ما به وظیفه خود در قبال ورزش ایران عمل کرده ایم گفت: همه این اقدامات تا اعزام تیمها به المپیک ریو صورت گرفت ولی در نهایت هیچ یک از روانشناسانی که با ورزشکاران و تیمهای اعزامی همکاری کرده بودند به این رویداد مهم اعزام نشدند.
وی همچنین در ادامه اضافه کرد که مداخلات روانشناختی در ورزش به سه بخش قبل از رقابت، حین رقابت و پس از رقابت تقسیم می شود، اما این بار ما فقط به بخش اول تاکید کردیم.
در این نشست دو ساعته که به میزبانی آکادمی ملی المپیک و پارالمپیک برگزار شد روان شناسان ورزشی که در طراحی برنامه های آماده سازی برای فدراسیون های المپیکی تا پیش از اعزام این تیم ها به ریو نقش داشتند، نظرات خود را در مورد آنچه در المپیک روی داد ارائه کرده و با یکدیگر به بحث و تبادل نظر پرداختند.
شایان ذکر است تصمیماتی که در پایان نشست گرفته شد شامل توجیه و تبیین آماده سازی روانشناختی برای مربیان ، روسای فدراسیون ها و مدیران بود.

        

۹ شهریور ۱۳۹۵ ۱۲:۵۹
امتیاز را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید