سرپرست آکادمی ملی المپیک : همه کشورها از تمامی استعدادها و امکانات خود استفاده می کنند تا ورزشکارآنها در المپیک روی سکو برود

سرپرست آکادمی ملی المپیک :
همه کشورها از تمامی استعدادها و امکانات خود استفاده می کنند تا
 ورزشکارآنها در المپیک روی سکو برود
صبح امروز و پس از برگزاری مراسم افتتاحیه، نوزدهمین دوره مربی بدنساز ویژه آقایان در آکادمی ملی المپیک آغاز شد.
به گزارش روابط عمومی آکادمی ملی المپیک و پارالمپیک، در ابتدای این مراسم دکتر فضل الله باقرزاده طی سخنانی کوتاه و با اشاره به اینکه همه ورزش دنیا همان چیزی است که شما در طول برگزاری دو هفته المپیک دیدید گفت: همه کشورها از تمامی استعدادها و امکانات علمی خود نهایت استفاده را می کنند تا ورزشکار و نماینده این کشور در المپیک روی سکو برود.
دکتر باقرزاده ضمن اشاره به این موضوع که مربی بدنساز جایگاه و اهمیت ویژه ای در ورزش قهرمانی دارد ابراز امیدواری کرد شرکت کنندگان در این دوره ضمن قبولی با نمرات عالی در آینده ای نزدیک در صحنه های ورزشی دیده شده و از تجربیاتی که در این دوره آموزشی به دست خواهند آورد در پیشرفت ورزش ایران بهره لازم را ببرند.
دکتر باقرزاده در ادامه ضمن معرفی آکادمی ملی المپیک به عنوان مرکز تمرینات برتر ورزشکاران گفت: این از وظایف آکادمی است تا ضمن دعوت از شما علاقمندان، این دوره های علمی را برگزار و دین خود را به ورزش ایران ادا کند.
در ادامه این مراسم پیمان فخری مدیر مرکز سنجش آکادمی ملی المپیک ضمن خوش آمدگویی به ورزشکاران و مربیان شرکت کننده در دوره گفت: این دوره بدنساز نزد مدیران آکادمی و کمیته ملی المپیک از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است بنابراین ما سعی کرده ایم تا در این دوره از اساتیدی که در ورزش قهرمانی نخبه و از مدارج بالای علمی برخوردارند استفاده کنیم.
فخری در ادامه گفت: ما در طول این 10 روز دوره آموزشی که تا تاریخ یازدهم شهریور ماه ادامه خواهد داشت نمی توانیم روح یک مربی بدنساز را در شما دمیده و شما را یک مربی بدنساز حرفه ای کنیم بلکه هدف جمع آوری اطلاعات شما و همینطور پاسخگویی به سوالاتی است که شما در زمینه مربیگری بدنساز در ذهن خود دارید.
 مدیر مرکز سنجش آکادمی با اشاره به اینکه سرفصل هایی که در طول دوره به شرکت کنندگان ارائه خواهد شد همان سرفصل هایی است که در دوره های بین المللی نیز ارائه می شود گفت: در پایان دوره مدارک و گواهی شرکت در دوره به 3 صورت عالی، خیلی خوب و خوب به شرکت کنندگان داده خواهد شد و همانطور که تجربه نشان داده است کسانی که در دوره با نمره عالی قبول شوند می توانند حتی جذب تیم های ملی در رشته های مختلف ورزشی شوند.
از سرفصل دروسی که در طی این دوره به دو صورت تئوری و عملی به مخاطبین ارائه خواهد شد می توان به اصول و مبانی آمادگی جسمانی، روانشناسی ورزشی، علم تمرین، اصول و روشهای توسعه سرعت، اسید لاکتیک و کاربرد آن در ورزش، SAQ   ( سرعت، قدرت، چابکی )، پیشگیری از آسیب های ورزشی، برنامه ریزی و طراحی تمرینات سالانه، مکملها، تغذیه و کنترل وزن، انعطاف پذیری و روش های توسعه آن به روش تمرینات موازی و دایره ای، تمرینات پلیومتریک وآشنایی با آزمونهای آمادگی جسمانی اشاره کرد.
همچنین اساتیدی که در این دوره تجربیات علمی و عملی خود را در اختیار شرکت کنندگان دوره قرار خواهند داد را آقایان: دکتر سررشته، مجد الدین مستعان، دکتر آقاعلینژاد، دکتر فرامرزی، ناصر پیروردی زاده، دکتر تقوی، دکتر بهرامی نژاد، هادی عطارد، دکتر طباطبایی، دانیال تیماجی، مهدی چراغی و جواد شفیعی تشکیل می دهند.   
۲ شهریور ۱۳۹۵ ۱۱:۱۵
امتیاز را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید