دکتر محمود گودرزی : دیپلماسی ورزشی می تواند اثرات مثبتی را در تلطیف کردن روابط بین کشورها ایجاد کند

دکتر محمود گودرزی : 
دیپلماسی ورزشی می تواند اثرات مثبتی را در تلطیف کردن روابط بین کشورها ایجاد کند
همایش گرامیداشت روز جهانی ورزش در خدمت توسعه و صلح با حضور دکتر محمود گودرزی وزیر ورزش و جوانان در آکادمی ملی المپیک برگزار شد.
به گزارش روابط عمومی آکادمی ملی المپیک و پارالمپیک، همایش گرامیداشت روز جهانی ورزش در خدمت توسعه و صلح صبح امروز با حضور وزیر ورزش و جوانان و همچنین خانم لارش رئیس دفتر یونسکو در ایران، دکتر عبدالحمید احمدی معاون فرهنگی، آموزش و پژوهش وزارت ورزش، دکتر نصیری قیداری دبیرکل کمیسیون ملی یونسکو، دکتر فضل الله باقرزاده سرپرست آکادمی ملی المپیک، جمعی از روسا و نواب رئیس فدراسیون های ورزشی، پیشکسوتان، ورزشکاران و هنرمندان و همچون سال گذشته به میزبانی آکادمی ملی المپیک برگزار شد.
دکتر گودرزی در این همایش ضمن بیان اینکه جهانی عاری از خشونت و کاستن رفتارهای پرخاشگرانه از دیرباز جزئی از آرمانهای بشر بوده و از آن در گذشته به عنوان آرزو یاد می شد گفت: برخی ابرقدرتها در جهان که به دنبال توسعه خود و سیطره دیگر کشورها هستند با تکیه بر این اندیشه های بیمارگونه، بشر و جهان هستی را تحت تاثیر اینگونه رفتارها قرار داده اند.
وی در ادامه گفت: هیچ پدیده اجتماعی همچون المپیک نوین در دنیا نمی تواند در زمانی محدود توجه بیش از پنج میلیارد انسان را به یک جهت معطوف کند و ما شاهد این هستیم که در حین برگزاری این رویداد بسیار مهیج، بزه و مشکلاتی که در جوامع بشری وجود دارد تحت تاثیر قرار گرفته و کم می شود.
وزیر ورزش و جوانان ضمن بیان اینکه ورزش باید سیاست زدایی شود گفت: دیپلماسی ورزشی می تواند اثرات مثبتی را در تلطیف کردن روابط بین کشورها ایجاد کند و در جهت سلامت روان، جسم و پایداری انسان و دور کردن جوامع از آسیب های اجتماعی قدم بردارد.

در ادامه مراسم افتتاحیه این همایش، دکتر عبدالحمید احمدی معاون فرهنگی، آموزش و پژوهش وزارت ورزش و جوانان ضمن خوش آمد گویی به شرکت کنندگان و اعلام همبستگی جامعه ورزش با موضوع صلح و توسعه گفت: از آنجا که مردم به ورزش اعتماد دارند و ورزش مورد توجه همه اقشار است میتوان با آموزشهای فرهنگ سازی و توسعه پایدار در این حیطه بسیاری از تهدیدات اجتماعی را از مردم دور کرد.
دکتر فضل الله باقرزاده سرپرست آکادمی ملی المپیک از دیگر سخنرانان این همایش بود که ضمن معرفی اجمالی آکادمی ملی المپیک به عنوان مرکز تمرینات برتر ورزشکاران ملی گفت: قدر پدیده ای به نام ورزش را باید بیش از این دانست و از ورزش در جهت صلح و گسترش ارتباطات بین المللی استفاده کرد و یونسکو می تواند از این پدیده جهت رسیدن به اهداف مدنظر خود استفاده های لازم را ببرد. 
در ادامه نیز خانم لارش رئیس دفتر یونسکو در ایران به ایراد سخنرانی پرداخته و ضمن ابراز خرسندی از اینکه در روز جهانی ورزش برای توسعه و صلح در این همایش حضور یافته است گفت: ورزش، ما را حول ارزشهای مثبت گرد می آورد و تاریخچه ورزش نشان می دهد که ورزش همواره در ایجاد تعصبات مثبت اجتماعی گام برداشته است.
لارش در ادامه و با بیان اینکه ورزش ابزاری منحصر به فرد برای نشان دادن شان انسانی است گفت: از مقوله ورزش می توان به عنوان فضایی برای آموزش در جهت مقابله با دوپینگ که به سلامت ورزشکاران صدمه می زند استفاده کرد.
لازم به ذکر است دکتر نصیری قیداری دبیرکل کمیسیون ملی یونسکو و غلامرضا جعفری رئیس فدراسیون ورزش روستایی و بومی محلی نیز از دیگر سخنرانان همایش گرامیداشت روز جهانی ورزش در خدمت توسعه و صلح بودند که از اهداف دیپلماسی ورزش در تحقق اهداف یونسکو حمایت کردند.
شایان ذکر است این همایش از سوی وزارت ورزش و جوانان و با همکاری کادآکادمی ملی المپیک وپارالمپیک برگزار شد.
۲۹ فروردین ۱۳۹۵ ۱۲:۵۶
امتیاز را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید