بانوان ملی پوش در کارگاه تغذیه ورزشی آکادمی ملی المپیک

بانوان ملی پوش در کارگاه تغذیه ورزشی آکادمی ملی المپیک
کارگاه تغذیه ورزشی ویژه فدراسیون های ورزشی قایقرانی و هندبال در آکادمی ملی المپیک برگزار شد.
به گزارش روابط عمومی آکادمی ملی المپیک و پارالمپیک، سیزدهمین کارگاه تغذیه ورزشی با عنوان "ملاحظات تغذیه ورزشی ویژه بانوان ورزشکار و پیشگیری از اختلالات غذایی " ویژه رشته های ورزشی قایقرانی و هندبال در مرکز پزشکی ورزشی آکادمی ملی المپیک برگزار گردید.
در این کارگاه که از سری کارگاه های بخش تغذیه آکادمی ملی المپیک و ویژه فدراسیون های کسب سهمیه المپیک و یا داوطلب سهمیه المپیک بود، 8 نفر از مربیان و ورزشکاران رشته های ورزشی قایقرانی و هندبال در کارگاه حاضر شده و از مباحث مطرح شده در کارگاه به صورت کاملا کاربردی و مباحثه ای در خصوص  ملاحظات تغذیه ورزشی و پیشگیری از اختلالات غذایی آگاهی یافتند.
تعریف اختلالات غذایی و انواع آن، تریاد زنان ورزشکار، بی اشتهایی عصبی و پرخوری عصبی، آمنوره و استئوپروز، علل ایجاد و زمینه ساز بروز اختلالات تغذیه در بانوان ورزشکار، کنترل وزن و چربی بدن، تعریف شاخص توده بدنی واقعی و ادراک شده، تعریف تصویر بدنی و فشارهای اجتماعی جهت تغییرفرم بدنی  و ... از جمله مباحث مطرح شده در کارگاه بود که به صورت مشارکتی و تبادل نظر با مربیان و نیز بیان تجربیات هر یک و پاسخگویی به سوالات آنان همراه بود.
لازم به ذکر است تدریس این کارگاه بر عهده هادی عطارد مسئول بخش تغذیه مرکز پزشکی ورزشی آکادمی ملی المپیک و آقای عسجدی از دیگر کارشناسان  تغذیه ورزشی بود. 
۱۲ اسفند ۱۳۹۴ ۱۱:۴۲
امتیاز را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید