کنگره سراسری قلب و ورزش افتتاح شد بهرام افشارزاده: به ورزشکاران نگاه ابزاری نداشته باشیم عاشق ورزش باشید؛ رفع تکلیف نکنید

کنگره سراسری قلب و ورزش افتتاح شد
بهرام افشارزاده:
به ورزشکاران نگاه ابزاری نداشته باشیم
عاشق ورزش باشید؛ رفع تکلیف نکنید
دبیرکل کمیته ملی المپیک در مراسم افتتاحیه کنگره سراسری قلب و ورزش گفت: به سلامت ورزشکاران نسبت‌ به مسائل دیگر توجه بیشتری شود. از افرادی که در ورزش هستند می‌خواهم عاشق ورزش باشند و رفع تکلیف نکنند.

به گزارش روابط عمومی، بهرام افشارزاده با بیان این که هنوز تیم‌های ملی از برنامه‌ریزی لازم برای تیم‌های ملی برخوردار نیستند و یک پرونده پزشکی کامل برای آنها نداریم گفت: در مدت یک ماهی که کارمان را در کمیته ملی المپیک با دورنمای مسابقات همبستگی کشورهای اسلامی، بازی‌های آسیایی گوانگ‌جو چین و المپیک 2012 لندن آغاز کرده‌ایم،‌ این موضوع را مورد توجه جدی قرار داده‌ایم و سلامت ورزشکاران بیش از هر مسئله‌ی دیگر برایمان مهم است.

وی ادامه داد: ما باید آینده ورزشکاران برایمان بسیار بااهمیت باشد و نسبت به آنها نگاه ابزاری نداشته باشیم. وضعیتی که برای حسین رضازاده رخ داد و سبب شد از دنیای قهرمانی خداحافظی کند، به همین دلیل بود. اگر در زمان لازم به مشکلات جسمانی وی توجه جدی می‌شد،‌ وی به این سرعت از وزنه‌برداری خداحافظی نمی‌کرد؛ در حقیقت از سلامت جسمانی وی درست حفاظت نشده بود. رضازاده از امیدهای ما در المپیک پکن بود و در حساس‌ترین زمان مجبور شدیم، از حضور وی در المپیک صرف‌نظر کنیم. مضاف بر این که زانوی وی در تصادف نیز آسیب دیده بود. آن یک هفته‌ای که ما قرار بود برای نبود وی در ورزش تصمیم بگیریم، سخت‌ترین روزهای مدیریتی‌ام را گذراندم.

دبیرکل کمیته ملی المپیک از مسوولانی که در ورزش در حال خدمت رساندن به ورزشکاران هستند، خواست که عاشقانه به کار خود ادامه دهند و به رفع تکلیف نپردازند.

وی گفت: هم‌اکنون مسئله دوپینگ در دنیای امروز بی‌داد می‌کند و این موضع تاثیر مستقیم روی قلب، مغز و دیگر قسمت‌های مهم‌ بدن ورزشکاران دارد. اگر ما به ورزشکاران تمرین مناسب بدهیم و روی اصول استاندارد ورزشی به هدایت ورزشکاران بپردازیم،‌ مشکلات آنها را مشکلات خودمان بدانیم و مانند یک پدر به آنها خدمت کنیم، قطعا بسیاری از آسیب‌های وارد بر ورزش کم‌تر خواهد شد.

افشارزاده خطاب به اساتید حاضر در نشست قلب و ورزش گفت: از تمام اساتید ورزش می‌خواهم که نسبت به یافته‌های روز دنیا آگاهی داشته باشید و آن را به ورزش کشورمان منتقل کنند. در این مسیر من به همراه مهندس علی‌آبادی رییس کمیته ملی المپیک همه نوع آمادگی را داریم که به جامعه علمی کشورمان کمک کنیم.

وی با انتقاد شدید نسبت به مسئله دوپینگ در دنیا گفت: متاسفانه دوپینگ گریبان ورزش در دنیا را گرفته است. ما همواره شعار ورزش پاک در ورزش را سرداده‌ایم و معتقدیم روزی که یک ورزشکار با اتکا به دوپینگ در ورزش قهرمان می‌شود و رشد می کند آن روز، ‌روز مرگ یک مربی خواهد بود.

دبیرکل کمیته ملی المپیک همچنین بر انسجام جامعه پزشکی بیش از گذشته تاکید کرد و گفت: فعالیت‌های زیادی در زمینه پزشکی ورزشی کشور انجام شده؛ اما، هنوز از رسیدن‌ به مسائل ایده‌آل در این حیطه دور هستیم و باید فعالیت بیشتری در راستای سلامت ورزشکاران کشورمان در همه عرصه‌ها انجام دهیم.

وی در پایان گفت: من بسیار خوشحال هستم که دوباره در جمع شما قرار گرفته‌ام و تجربیات گذشته‌ام را در اختیار جامعه ورزش قرار می‌دهم. جلسه امروز بسیار باارزش بود و‌ آن را برای تمام ورزشکاران کشورمان غنیمت می‌شمرم.

۱۳ آذر ۱۳۸۷ ۱۷:۴۷
امتیاز را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید