دومین کنگره تخصصی قلب و ورزش برگزار می شود / مدیر علمی کنگره: اعلام خطر برای مرگ ناگهانی در ورزش

 دومین کنگره تخصصی قلب و ورزش برگزار می شود /  مدیر علمی کنگره:  اعلام خطر برای مرگ ناگهانی در ورزش
مدیر علمی برگزاری دومین کنگره تخصصی قلب و ورزش تاکید کرد: یکی از مهم ترین اهداف ما در برگزاری این کنگره اعلام خطر برای مرگ ناگهانی در ورزش است.

به گزارش روابط عمومی آکادمی ملی المپیک و پارالمپیک، ‌دکتر علی رضا حساس در این رابطه توضیح داد: ما می خواهیم به مخاطبان خود که با ورزشکاران رشته های مختلف ورزشی در ارتباط هستند بگوییم مسئله مرگ ناگهانی در ورزش را جدی تر بگیرند و به اقدامات پیشگیرانه در این زمینه توجه جدی کنند.

 وی ادامه داد: هدف اصلی ما از تاسیس مرکز تخصصی قلب و ورزش در آکادمی ملی المپیک و پارالمپیک همین موضوع بود که به دلایل مختلف انجام نشد و هم اکنون بعد از دو سال این موضوع دوباره به جریان افتاده است.
دکتر حساس گفت: در این کنگره مبحث توانمندی قلب و ورزش نیز اضافه شد که باز هم هدفمان از برگزاری کنگره تاسیس مرکز تخصصی قلب و ورزش بود.
وی با بیان این که شایع‌ترین دلیل مرگ ناگهانی در ورزش بزرگ شدن بطن چپ است گفت: از آن جا که در ایران مرکز تخصصی قلب و ورزش نداشتیم علت مرگ ناگهانی مشخص نیست؛ اما با انجام اکو از طریق دستگاه « اکوکاردیوگرافی» می‌توانیم این دلیل را از بین ببریم.
شایان ذکر است دومین کنگره قلب و ورزش از سوی مرکز پزشکی ورزشی آکادمی ملی المپیک و پارالمپیک طی روزهای 13 و 14 آذرماه برگزار می شود.

 

۱۰ آذر ۱۳۸۷ ۱۰:۰۱
امتیاز را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید