رکورددار دوی 100 متر ایران در اردوی شبانه روزی آکادمی : هدف من در المپیک ریو ثبت رکوردی زیر 10 ثانیه است

رکورددار دوی 100 متر ایران در اردوی شبانه روزی آکادمی :  هدف من در المپیک ریو ثبت رکوردی زیر 10 ثانیه است
حسن تفتیان که مرداد ماه و در مسابقات آلماتی قزاقستان موفق به کسب نخستین سهمیه المپیک تاریخ ایران در رشته 100 متر شد، تمرینات خود را در آکادمی المپیک پیگیری می کند.
به گزارش روابط عمومی آکادمی ملی المپیک و پارالمپیک، حسن تفتیان سریع ترین دونده جوان آسیا که متولد سال 1372 در شهر تربت حیدریه می باشد، در فینال جام کازانف قزاقستان با ثبت رکورد 10 ثانیه و 10 صدم ثانیه موفق به کسب سهمیه المپیک شد.
سفیر یوزپلنگ ایرانی در گفتگو با روابط عمومی آکادمی ملی المپیک گفت: از بچگی اهداف بزرگی داشتم و جزو بهترین های دوومیدانی جهان شدن از آرزوهای آن دورانم بود.
وی در ادامه گفت: کمتر کسی فکر می کرد که من حتی به جایگاهی که الان در آن هستم برسم، ولی از آن جایی که من ذهن بزرگی دارم و نیز تمرینات و اردوهای سخت و طاقت فرسایی را پشت سر گذاشتم به این مهم که البته سقف آرزوهای من نیست رسیده ام.
تفتیان با اشاره به امکانات حاضر در آکادمی برای ورزشکاران دوومیدانی گفت: اینجا شرایط برای برپایی اردو عالی است خصوصا اینکه در فصلی هستم که در مسافت های بالا تمرین می کنم ولی اگر در آکادمی شرایط برای احداث پیست 400 متر و در استانداردهای جهانی مهیا بود این مجموعه می توانست میزبان قهرمانانی از سراسر دنیا باشد.
حسن تفتیان در خصوص هدفی که در بازیهای المپیک به دنبال آن است گفت: هدف من در المپیک ریو ثبت رکوردی زیر 10 ثانیه است که اگر این اتفاق بیفتد سومین سفید پوست تاریخ خواهم شد که در مسابقات المپیک چنین رکوردی را از آن خود کرده است اتفاقی که کمتر از کسب مدال نیست.
رکورددار دوی صد متر ایران در خصوص اردوهای پیش روی خود گفت: اواخر بهمن ماه مسابقات قهرمانی آسیا در قطر را پیش روی خواهم داشت و پس از آن نیز در اواخر اسفند ماه سال جاری به رقابتهای دوومیدانی داخل سالن جهان اعزام خواهم شد.
تفتیان در پایان ضمن تشکر از سرپرست و مجموعه همکاران آکادمی ملی المپیک گفت: رسیدن به قله های افتخار در المپیک نیاز به همکاری همه جانبه از سوی تمامی اهالی ورزش همچون وزارت ورزش، کمیته ملی المپیک و فدراسیون دوومیدانی دارد .
۲۶ آبان ۱۳۹۴ ۰۹:۴۸
امتیاز را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید