نخستین کنگره پزشکی ورزشی / رئیس انجمن پزشکی ورزشی : تلاش در جهت کاهش آسیب های ورزش همگانی مهمترین هدف همایش است

نخستین کنگره پزشکی ورزشی / رئیس انجمن پزشکی ورزشی :  تلاش در جهت کاهش آسیب های ورزش همگانی مهمترین هدف همایش است
نخستین کنگره پزشکی ورزشی صبح امروز 5 آذرماه با قرائت پیام وزیر بهداشت درمان و آموزش پزشکی در محل آ‌کادمی ملی المپیک و پارالمپیک افتتاح شد .
در این مراسم که با حضور پزشکان، معاونین سازمان تربیت بدنی، مدعوین و شرکت کنندگان در نخستین همایش پزشکی ورزشی برگزار شد دکتر داوود شفاعت رئیس نخستین کنگره پزشکی ورزشی با اشاره به حضور پرشور بیش از هزار پزشک ورزشی در این همایش اشار کرد و افزود: تلاش در جهت توسعه ورزش همگانی به منظور کاهش عوارض روانی و جسمی ناشی از صنعتی شدن جوامع وفقر حرکتی گسترده، همچنین ارتقاء سطوح ورزش قهرمانی وحرفه ای و بهبود رکورد های ثبت شده ورزشی در مسابقات و رویدادهای مختلف جهانی اهمیت بیش از پیش رشته پزشکی ورزشی را مطرح می نماید.
وی به قدمت صد ساله پزشکی ورزشی در کشورهای غربی  اشاره کرد و گفت: این کنگره گامی در جهت کم کردن این فاصله است و ما معتقدیم با توجه به پتانسیل و ظرفیت های ورزش و پزشکی کشور می توانیم در جهت پیشگیری از صدمات و همچنین آموزش بیشتر در رشته های مختلف ورزشی  بویژه ورزش همگانی پیشرفت خوبی داشته باشیم.
شفاعت در زمینه نقش پزشکی در ورزش قهرمانی نیز گفت: با توجه به سرمایه گذاری کشور در زمینه ورزش قهرمانی و اهمیت سلامتی ورزشکاران  پیشگیری از آسیب دیدگی، استفاده صحیح از مکملهای مجاز ورزش و تغذیه مناسب در این زمینه از مباحث مهم مطروحه در این همایش است .
رئیس انجمن پزشکی ورزشی افزود: در نخستین کنگره پزشکی ورزشی بیش از هزار پزشک  حضور دارد و خوشبختانه از بهترین اساتید متخصص و مجرب در زمینه های علوم پایه و علوم بالینی بهره گرفته ایم .
 وی در پایان خاطر نشان شد امیدواریم با همکاری بیش ازهشتاد انجمن علمی و تخصصی فعال در این زمینه، سازمان ترببیت بدنی و فدراسیونهای ورزشی بعنوان متولی امر ورزش شاهد توسعه و ارتقاء ورزش و سلامتی در ابعاد قهرمانی و همگانی ورزش باشیم. 
۵ آذر ۱۳۸۷ ۱۵:۴۳
امتیاز را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید