دکتر عبدالحمید احمدی : آکادمی پشتوانه خوبی برای ورزش قهرمانی است

دکتر عبدالحمید احمدی : 
آکادمی پشتوانه خوبی برای ورزش قهرمانی است
دومین جلسه هماهنگی معاون فرهنگی، آموزش و پژوهش وزارت ورزش و جوانان با سرپرست آکادمی ملی المپیک با محوریت نحوه اتصال فدراسیونهای ورزشی با آکادمی و نیز چگونگی پشتیبانی علمی و منابع مالی جهت به روز رسانی تجهیزات آکادمی المپیک برگزار شد.
به گزارش روابط عمومی آکادمی ملی المپیک و پارالمپیک، در ابتدای این دیدار دکتر عبدالحمید احمدی معاون فرهنگی، آموزش و پژوهش وزارت ورزش و جوانان، به همراه افشین مولایی مدیرکل دفتر برنامه ریزی آموزشی، فضلی سرپرست مرکز مطالعات و پژوهشهای راهبردی و همچنین خانم کعبی زاده مشاور معاونت فرهنگی، آموزش و پژوهش با مشایعت دکتر فضل الله باقرزاده سرپرست آکادمی ملی المپیک و مدیران ارشد آکادمی از امکانات این مجموعه بازدید کردند.
در این بازدید که از بخش های مختلف آکادمی نظیر مرکز سنجش، مرکز اطلاع رسانی و کتابخانه، مرکز تمرینات آبی و مرکز پزشکی ورزشی به عمل آمد مدیران بخشهای ذکر شده به طور خلاصه در خصوص نحوه سرویس دهی به مربیان، ورزشکاران و فدراسیون های ورزشی و نیز کمبودهایی که از لحاظ تجهیزات این بخش ها توضیحاتی را به دکتر احمدی و هیات همراه ارائه دادند.
دکتر احمدی در طی این بازدید ضمن بیان اینکه آکادمی ظرفیت بسیار بالایی از لحاظ سرویس دهی به ورزشکاران دارد گفت: این مساله باید نهادینه شود که فاصله ای که بین مدیران ورزشی وجود دارد برداشته شود تا از امکانات ورزش کشور با بالاترین کیفیت به نحو احسن استفاده شود.
وی ادامه داد: ظرفیت های موجود در آکادمی باید با تجهیز آن با بالاترین کیفیت در اختیار جامعه ورزش قرار گیرد. این پتانسیل در بخشهای مختلف این آکادمی وجود دارد و تنها با به روز رسانی آنها باید از آن در جهت ورزش قهرمانی استفاده کرد. ورزش قهرمانی ما از لحاظ علمی کم پشتوانه است. آکادمی می تواند پشتوانه خوبی برای ورزش قهرمانی باشد.


 
احمدی با بیان این مطلب که نظر وزیر ورزش و جوانان نیز براین است که این مجموعه به روز شده تا بتواند به جامعه ورزش قهرمانی خدمت ارائه دهد گفت: قابلیت های ورزش ما درزمینه قهرمانی خیلی فراتر از این است یک فکر کوچک هم می تواند تحول عظیمی ایجاد کند. باید کاری انجام دهیم که ماندگار باشد
معاون فرهنگی، آموزش و پژوهش وزارت ورزش و جوانان در بازدید از مرکز سنجش گفت: تست هایی که از ورزشکاران در این مرکز گرفته می شود که در خصوص میزان آمادگی جسمانی آنها می باشد بسیار حائز اهمیت است و باید به این بخش اهمیت زیادی بدهیم و هر چه سریع تر در خصوص تجهیز و به روز رسانی این بخش اقدامات لازم را انجام دهیم. 
دکتر احمدی همچنین ضمن بازدید از مرکز پزشکی ورزشی آکادمی با اشاره به موازی بودن برخی فعالیت ها این مرکز با فدراسیون پزشکی ورزشی گفت: باید با تجهیز بیشتر و تعریف فعالیتهای تخصصی تر و غیر موازی، این مرکز محور خدمات رسانی به ورزشکاران بویژه در بعد قهرمانی قرار گیرد.
وی همچنین ضمن بازدید از مراکز آموزش و مرکز اطلاع رسانی و کتابخانه آکادمی ضمن تاکید بر برگزاری کلاسهای آموزشی وزارت ورزش در مجموعه آکادمی خواستار انجام هماهنگی های لازم در جهت بهبود امکانات در این بخش شد. همچنین وی تاکیدات لازم را نیز به منظور تجهیز مرکز اطلاع رسانی در جهت تبدیل آن به مرکز اسناد ورزش کشور ارائه کرد.
دکتر باقرزاده سرپرست آکادمی نیز در این بازدید ضمن استقبال از افزایش تعامل و همکاری بین معاونت  فرهنگی، آموزش و پژوهش وزارت ورزش با آکادمی ملی المپیک ابراز امیدواری کرد که این مجموعه بتواند با حمایتهای این معاونت و همفکری و تعامل به جایگاه اصلی اش برسد.
وی ادامه داد : امیدواریم این مجموعه بتواند در حد توانش به جامعه خدمت کندچرا که اگر ما نتوانیم از این ظرفیت استفاده کنیم ظلم بزرگی به ورزش کشور است .
۵ آبان ۱۳۹۴ ۱۴:۰۸
امتیاز را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید