رییس آکادمی ملی المپیک و پارالمپیک : ورزش قهرمانی کشور فاقد نظام استعدادیابی یکپارچه است

رییس آکادمی ملی المپیک و پارالمپیک :  ورزش قهرمانی کشور فاقد نظام استعدادیابی یکپارچه است
نقش پیکر شناسی ورزشی در ورزش قهرمانی می بایست هر چه بیشتر پررنگ شود.
به گزارش روابط عمومی آکادمی ملی المپیک و پارالمپیک، دکتر مهرزاد حمیدی رییس آکادمی ملی المپیک و پارالمپیک  در مراسم افتتاحیه اولین کنگره پیکرشناسی ورزشی که صبح امروز 28 آبان ماه با حضور متخصصان بخش‌های مختلف ورزشی برگزار شد ضمن بیان این مطلب افزود: در سنوات گذشته زمانی که صحبت از علم پیکر شناسی ورزشی به عمل می آمد این مسئله مطرح می شد که چگونه می بایست آن را عینی کرد اما امروز این علم جایگاه خود را پیدا کرده است.
وی افزود: یکی از رویکردهای آکادمی ملی المپیک و پارالمپیک بحث بین المللی کردن برنامه ها بخصوص در منطقه می باشد و در همین راستا بخش پیکر شناسی آکادمی تمامی دوره های خود را بطور مشترک و زیر نظر انجمن بین المللی پیکر شناسی جهان که مقر آن در استرالیا می باشد برگزار می نماید.
دکتر حمیدی ادامه داد: موضوع پیکر شناسی اگر بخواهد در ورزش قهرمانی هر چه بیشتر فعال شود احتیاج به پیش زمینه دارد. تجلی این علم زمانی می باشد که نظام استعدادیابی فعال شود. ما باید در کنار برگزاری مسابقات مانند المپیاد های ورزشی ایرانیان ، مسابقات آموزشگاهی و محلات یک نظام یک پارچه و ساختارمند در بحث استعدادیابی  پی ریزی نماییم.
وی خاطر نشان کرد: اگر این نظام از کودکی تا بالاترین سطح ورزش قهرمانی بصورت سنجیده کنار هم قرار گیرد و یک تقسیم کار ویژه میان آموزش و پرورش،‌ فدراسیون ها و ورزش محلات و سایر سازمان ها و باشگاه ها به وجود آید پیکر شناسی ورزشی می تواند نقش خود را به بهترین شکل ایفا نماید و عینیت یابد.
رییس آکادمی ملی المپیک و پارالمپیک در ادامه با بیان این مطلب که بخش پیکر شناسی آکادمی گام های بسیار خوبی تاکنون برداشته است افزود: این بخش در بحث ورزش قهرمانی به سنجش تیم های ملی پرداخته و این آمادگی را دارد که یک نرم را برای رشته های مختلف ورزشی ارائه نماید.
وی در پایان اظهار امیدواری کرد با حمایت مسئولین از این بخش بتوان نسبت به برگزاری دوره های منطقه ای و تربیت مدرسان پیکرشناسی بویژه در سطح استانها اقدام نمود.
در این همایش که از ساعت 8 صبح تا 16 ادامه داشت 7 سخنرانی با عناوین مفاهیم و تعاریف در دانش پیکر شناسی ، جایگاه دانش پیکر شناسی ورزشی در ایران و جهان، نقش دانش پیکر شناسی در استعدادیابی و انطباق سنجی ورزشی، شناخت پیکر گونه به روش تصویر نگاری در ورزشکاران نخبه، تغذیه ورزشی و پیکر شناسی، روش ها و کاربردهای پیکر شناسی در ورزش معلولین، هنجارهای ملی پیکر شناسی در ورزش ایران ارایه گردید.
۲۸ آبان ۱۳۸۷ ۱۲:۴۱
امتیاز را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید