اولین کنگره پیکرشناسی ورزشی افتتاح شد / رییس انجمن جهانی پیکرشناسی ورزشی " عملکرد حرفه ای بدون یاری علم و ورزش امکان پذیر نخواهد بود

اولین کنگره پیکرشناسی ورزشی افتتاح شد /    رییس انجمن جهانی پیکرشناسی ورزشی "   عملکرد حرفه ای بدون یاری علم و ورزش امکان پذیر نخواهد بود
اولین همایش پیکر شناسی ورزشی با پیام ویژه پروفسور هانس بریدر رییس انجمن بین المللی پیکرشناسی ورزشی افتتاح شد.
به گزارش روابط عمومی آکادمی ملی المپیک و پارالمپیک، وی در این پیام ضمن ابراز خرسندی از برگزاری این همایش آورده است: برگزاری این همایش نقطه عطفی در کشور ایران می باشد، این انجمن با وجود اینکه از لحاظ ساختاری خیلی وسیع نیست اما در عرصه بین المللی از جایگاه و وجهه بسیار ویژه ای در زمینه پیکر شناسی برخوردار است.
پروفسور هانس بریدر در ادامه این پیام افزوده است: علم، نقش بسیار عمده ای در عملکرد ورزشی دارد، آزمایشهای علمی، بدنسازی، ‌روانشناسی ورزشی، تغذیه و جلوگیری از آسیب های ورزشی از علومی می باشد که نقش سرنوشت سازی در عمکرد ورزشکاران در سطح قهرمانی را داراست.
رییس انجمن بین المللی پیکر شناسی ورزشی در بخش دیگری از پیام خود ضمن تاکید بر اهمیت پیکر شناسی ورزشی در رابطه با علم ورزش ادامه داده است: شرایط جسمانی ورزشکار عامل بسیار مهمی در شکل گیری ورزشکاران حرفه ای است. شاید شرایط جسمانی تنها عامل تعیین کننده برای برد یا باخت نباشد اما عامل بسیار مهمی است که در کنار جنبه های دیگر همچون فیزیولوژی، بیومکانیک و روانشناسی ... مجموعه ای را تشکیل می دهند که عامل تعیین کننده موفقیت ورزشکاران در حوزه ورزش می باشد.
وی خاطر نشان کرده است: این مجموعه همانند حلقه های یک زنجیر است که اگر صدمه ای به یکی از آنها برسد کل زنجیر گسسته می شود و بر موفقیت تاثیر گذار خواهد بود.
پروفسور هانس بریدر در ادامه این پیام ضمن تاکید بر توسعه علم پیکر شناسی در ایران در جهت ورزش قهرمانی و حرفه ای آورده است: لازم است به تدوین برنامه فعالیت های آتی نیز بپردازید تا هم از علم پیکر شناسی در جهت توسعه ورزش قهرمانی در ایران بهره مند شوید و هم به گونه ای توانایی های بالقوه را در جهت افزایش کسب مدال در بازی های المپیک آتی 2012 لندن هدایت نماید.
دکتر شهرام فرج‌زاده موالو رییس این همایش نماینده و مدرس رسمی این انجمن بین المللی در ایران می باشد.
۲۸ آبان ۱۳۸۷ ۱۲:۴۰
امتیاز را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید