اولین نشست پیکر شناسی ورزشی // دکتر فرج‌زاده: نقش پیکرشناسی در توسعه ورزش قهرمانی را بررسی می کنیم

اولین نشست پیکر شناسی ورزشی // دکتر فرج‌زاده: نقش پیکرشناسی در توسعه ورزش قهرمانی را بررسی می کنیم
اولین نشست پیکرشناسی ورزشی در آکادمی ملی المپیک و پارالمپیک برگزار می‌شود.
به گزارش روابط عمومی دکتر فرج‌زاده مسئول بخش پیکر شناسی آکادمی ملی المپیک و پارالمپیک و رییس برگزاری این همایش در رابطه با برگزاری آن توضیح داد و گفت: این اولین بار است که همایش پیکرشناسی ورزشی در سطح ملی به صورت یک همایش یک روزه ارائه می‌شود.
در این همایش سخنرانی‌های متفاوتی را در رابطه با نقش دانش پیکرشناسی در توسعه‌ی ورزش قهرمانی (تیم‌های ملی، تیم‌های پایه، لیگ‌های حرفه‌ای و نخبه‌های ورزش) ارائه خواهیم کرد.
وی گفت: بی‌تردید استعدادهای ورزشی پایه و قاعده‌ی هرم ورزش قهرمانی را تشکیل می‌دهد و ما می‌خواهیم در این نشست به این موضوع دست یابیم که پیکرشناسی ورزشی چه کمکی را می‌تواند به این موضوع داشته باشد.
البته نقش پیکرشناسی ورزشی در مورد توسعه‌ی دانش تغذیه‌ی ورزشکاران نیز از دیگر محورها خواهد بود.
دکتر فرج‌زاده اضافه کرد: بخش دیگری از مباحث ما به بررسی وضعیت پیکرشناسی و جایگاه آن در دنیا باز می‌گردد که ببینیم هم اکنون در دنیا چه استانداردهایی را در این زمینه رعایت می‌کنند چرا که ما در رابطه با این موضوع یک مقدار از دنیا عقب بوده‌ایم و آغاز فعالیتهای ما به سال 2005 باز می‌گردد
وی گفت: نقش دانش پیکرشناسی در توسعه‌ی هنجارها یا داده‌های هنجاری برای ده رشته‌ی ورزشی نیز از دیگر موارد است ما نورم‌هایی را برای این ده رشته‌ی ورزشی تهیه کرده‌ایم که در این همایش مورد بررسی قرار می‌گیرد.
البته روش جدیدی را در رابطه با دانش پیکرشناسی ارائه خواهیم کرد که از این طریق به روش تصویری و بدون وسائل ریز نوع بدن انسان را به نمایش می‌گذاریم.
وی در پایان گفت: توجه به مشکلات خاص زنان و معلولان نیز از دیگر مباحثی است که در این همایش به آن پرداخته خواهد شد.
شایان ذکر است اولین همایش نقش دانش پیکر شناسی در ورزش قهرمانی در تاریخ 28 آبان ماه از سوی آکادمی ملی المپیک و پارالمپیک  برگزار می شود.
۲۱ آبان ۱۳۸۷ ۱۱:۱۵
امتیاز را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید