مدیران شرکت کننده در دوره سولیداریتی همبستگی المپیک: توانمند سازی و ارتقای روشهای مدیریتی مدیران ورزش کشور یکی از نیازهای شرکت در این دوره است

مدیران شرکت کننده در دوره سولیداریتی همبستگی المپیک: توانمند سازی و ارتقای روشهای مدیریتی مدیران ورزش کشور یکی از نیازهای شرکت در این دوره است
دوره سولیداریتی پیشرفته مدیریت همبستگی المپیک ار سوی کمیته ملی المپیک به مدت هشت ماه ، هر ماه دو روز ،حضوری در آکادمی ملی المپیک و پارالمپیک برگزار می شود.
به گزارش روابط عمومی آکادمی ملی المپیک و پارالمپیک، این دوره با حضور 12 نفر از مدیران ارشد، سازمان های ورزشی در جنبش المپیک داخل کشور در حال برگزاری است، به منظور آگاهی از کیفیت برگزاری این دوره پیشرفته مدیریتی و همچنین هدف از شرکت در این دوره با تعدادی از شرکت کنندگان گفتگویی کوتاه انجام داده است که در ذیل می خوانیم :
محمد علی رستگار رئیس فدراسیون جودو یکی از شرکت کنندگان این دوره در خصوص هدف خود از شرکت در  این دوره پیشرفته مدیریتی گفت: دوره پیشرفته مدیریت ورزشی همبستگی المپیک دوره ای ویژه است که با استفاده از به اشتراک گذاشتن تجارب شرکت کنندگان و تحت نظارت اساتیدی که طی سالیان متمادی در حوزه ورزش خدمات شایسته ای را داشته اند برگزار می شود پس با حضور در این دوره می توان از این تجارب بهره گرفت.
وی همچنین در خصوص میزان کاربردی بودن مطالب ارائه شده در این دوره نیز گفت: با توجه به شکل و شمایل این دوره و اهدافی که دنبال می کند یک متودولوژی جدید در حوزه آموزش و توسعه دانش مدیران ورزش ارائه شده است. به نظر این دوره بستری مناسب برای ارائه و شناسایی اشکالها، طرحها، پروژه ها و برنامه های استراتژیکی که در نهادهای ورزش به اجرا درآمده یا در حال اجراست می باشد.
رستگار در ادامه به کیفیت برگزاری این دوره نیز اشاره کرده و ادامه داد: این دوره از کلاسها مسلما" از کیفیت بسیار بالایی برخوردار است و برنامه های ارائه شده در این کلاسها موجب تقویت مدیریت در حوزه های تحت مدیریت شرکت کنندگان خواهد شد. همچنین در ابعاد بین المللی به نظر می رسد که پروژه های منتخب شرکت کننده در این دوره قابل ارائه در دوره های خارج از کشور هم خواهد بود.
حسین بابوئی مدیر کل تربیت بدنی و فعالیتهای ورزشی آموزش و پرورش نیز یکی دیگر از شرکت کنندگان این دوره می باشد وی در خصوص هدف از شرکت در این دوره گفت : برگزاری دوره های آموزشی سولیداریتی به منظور توانمند سازی و ارتقای روشهای مدیریتی مدیران ورزش کشوراست و که یکی از نیازها و ضرورتهای مورد تاکید و به نوعی نیاز مدیریت ورزش کشور می باشد.
وی همچنین افزود: از محسنات برگزاری این دوره ها آشنایی با تجارب مدیریتی دستگاهها و سازمانهای مختلف ورزش کشور بوده همچنین استفاده از راهکارهای مختلف برای حل موضوعات فرا روی مدیریت ورزش کشور است.
بابویی در ادامه به یکی از ویژگیهای اصلی دوره های سولیداریتی اشاره کرد وادامه داد: اهمیت ویژه و شاخص اصلی برگزاری دوره های سولیداریتی این است که شرکت کنندگان در این کلاسها ضمن آشنایی با روشهای مدیریتی مطلوب در حوزه ورزش کشور در مسیر تحقق اهداف المپیزم نیز قرار می گیرند.
مدیر کل تربیت بدنی و فعالیتهای ورزشی آموزش و پرورش همچنین در خصوص کیفیت برگزاری این دوره ها گفت: این دوره از حیث اساتید و همینطور مدیران به عنوان شرکت کننده ، از سطح بسیار بالایی برخوردار است و مطمئنا" تداوم برگزاری این چنین دوره هایی برای مدیران ورزش کشور باعث ارتقاء سطح مدیریت ورزش ایران خواهد شد. همچنین جا دارد که از عنایت همکاران کمیته ملی المپیک در برگزاری و تمهید این دوره ها تشکر و قدر دانی بکنم.
مسعود سلیمانی رئیس فدراسیون اسکواش از دیگر شرکت کنندگان این دوره در پاسخ به این سوال که به نظر شما مسئولین کمیته ملی المپیک چه هدفی را از برگزاری دوره های سولیداریتی دنبال می کند گفت: در ابتدا از مسئولین کمیته ملی المپیک که متولی برگزاری این دوره ها می باشند تشکر می کنم چرا که اثر بخشی آن دیر یا زود اثرات سازنده خود را نشان خواهد داد
وی افزود: اگر اهداف این دوره ها در خصوص برطرف کردن چالشهای منفی پیش روی کمیته ملی المپیک، فدراسیونهای ورزشی و دیگر نهادهای کشور که در حوزه ورزش فعالیت می کنند باشد برگزاری دوره ها موفق تر خواهد بود. از دیگر نقاط قوت این دوره ها، اساتید با تجربه علم مدیریت و به نوعی از متولیان فعلی ورزش نظام هستند و شاید این دوره و این زمان همان موقعیتی باشد که بتوانند مطالب این کلاس را در جای جای تشکیلات کاربردی تر کنند.
وی همچنین در خصوص کیفیت و مطالب ارائه شده در این کلاسها گفت: بنده پیش از این گمان می کردم در حوزه مدیریت کمتر به اطلاعات جدید نیاز داریم ولی با حضور در این کلاسها متوجه این موضوع شدم که مطالب جدیدی را می توانم از اساتید خوبم بیاموزم.
سلیمانی همچنین از دستاورد خود از حضور در این دوره آموزشی گفت و افزود: بنده می توانم از دیگر دستاوردهای این دوره به چند مورد اشاره کنم: تجدید دیدار با اساتید گذشته ام در دوران دانشجویی، شرکت کننده ها در این دوره از ارگانها و سازمانهای مختلف ورزش کشور می باشند که باعث و منجر به عقد توافق نامه هایی در حوزه کارم با ارگان ها شد و در نهایت اینکه لحظاتی را از فضای کار خارج می شویم و موارد و مشکلات مختلف موجود در ورزش کشور را به چالش می کشیم و با دیگر شرکت کننده ها و نیز اساتید تبادل نظر و هم فکری می کنیم.       
۲۱ خرداد ۱۳۹۳ ۱۲:۵۲
امتیاز را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید