دبیر کل کمیته ملی المپیک: مدیری که عاشق کار نباشد نمی تواند مدیریت کند / مدیر باید اخلاق را حاکم کند

دبیر کل کمیته ملی المپیک:  مدیری که عاشق کار نباشد نمی تواند مدیریت کند / مدیر باید اخلاق را حاکم کند
مراسم افتتاح دوره مدیریت باشگاه های ورزشی صبح امروز با حضور دبیر کل کمیته ملی المپیک و رییس آکادمی ملی المپیک و پارالمپیک برگزار شد.
به گزارش روابط عمومی آکادمی ملی المپیک و پارالمپیک، در این مراسم بهرام افشارزاده دبیر کل کمیته ملی المپیک طی سخنانی اظهار داشت: در ابتدای سخنم تشکر می کنم از مهندس شهنازی که با توان لازم و با برنامه ریزی خاص خود توانستند دوره های خوبی را برگزار کنند . چند نکته را بطور خلاصه بازگو می کنم .
وی ادامه داد: وظیفه شناسی یکی از ارکان های اساسی یک مدیر است. یک مدیر باید وظیفه خود را بشناسد و آگاه باشد که چکار می کند، این صندلی که برآن نشسته است تعریف دارد و این مهم است که آیا شما حائز این تعریف هستید و آیا برازنده شماست یا خیر .
افشارزاده افزود: نکته دیگر آگاهی به مسئولیتی است که در آن قرار دارید فرد باید حس کند که در این مسئولیت ذوب شده و عجین شده است و باید عاشق باشد چون اگر عاشق نباشد نمی تواند مدیریت کند .
دبیر کل کمیته ملی المپیک با بیان این مطلب که نکته مهم دیگر آشنایی به علم روز دنیاست افزود: در کشور آلمان روزی 16 نسخه کتاب در خصوص علم ورزش چاپ می شود و  این نشاندهنده این است که علم روز ورزش چقدر در دنیا گسترده است . اگر ما نتوانیم با علم روز دنیا آشنا شویم نمی توانیم مدیریت کنیم. ما باید خود را به علم روز دنیا وفق دهیم.
وی همچنین ادامه داد : نکته مهم دیگر این است که باید اهداف خود را بشناسیم و ببینیم چقدر در جهت رسیدن به آن حرکت می کنیم. مسئله دیگر این است که یک مدیر باید خود هم از نظر پوشش و هم از نظر ادب و اخلاق الگو باشد. یک مدیر باید اخلاق را حاکم کند .
افشارزاده در ادامه به مسئله احترام به پیشکسوت اشاره کرد افزود: شما باید به پیشکسوت و کسی که حتی یک روز زودتر از شما به ورزش آمده است احترام بگذارید. پیشکسوتی که با موی سفید به صحنه ورزش آمده است جزء محبت و احترام شما هیچ نمی خواهد.
وی همچنین خاطر نشان کرد : یکی از بزرگ ترین وظایف بزرگ شما مبارزه با دوپینگ در باشگاه هاست  و هر مدیری در هر باشگاهی باید با آن مبارزه کند چرا که دوپینگ و استفاده از مواد نیرو زا خیانت به ورزش و جوانان مملکت است.
 دبیر کل کمیته ملی المپیک در پایان با بیان اینکه یکی از ارکان تربیت بدنی ارزشیابی است گفت: شما باید از تمامی کسانی که برای شما کار می کنند ارزشیابی کنید که بدانند یک چشم حتما آنها را کنترل و ارزشیابی می کند.
مهندس شاهرخ شهنازی رییس آکادمی ملی المپیک و پارالمپیک نیز در ابتدای این مراسم گفت : ما با استفاده از تجاربی که در سالهای طولانی در بخش مدیریت باشگاه ها ورزشی کشور کسب کردیم، این احساس بوجود آمد که در بخش نرم افزاری کمتر کار شده است. مدیرانی که درگیر کار اجرایی هستند قطعا نیازمند آن هستند که با توجه به کار سختی که دارند، کمی از این فضا خارج شده و در یک فضای آرامش بخش و با استفاده از اساتید بسیار خوبی که جزء بهترین های کشور هستند بتوانند از مباحث نرم افزاری و بحثهای فنی استفاده کنند.
وی ادامه داد: جناب آقای افشارزاده و اعضا هیات اجرایی تاکید داشتند که این دوره باید فتح بابی شود برای برگزاری دوره های علمی و فنی برای باشگاه ها که نهادهای میانی ورزش کشور بوده و بار سنگین ورزش حرفه ای و نیمه حرفه ای را به دوش می کشند .
رییس آکادمی ملی المپیک در ادامه افزود: این اولین دوره آموزشی آکادمی در زمینه مدیریت باشگاه های ورزشی است . اما ما برای آینده برنامه ای را آغاز کردیم و ارتباطی را با مدیران و متخصصان باشگاه های خوب دنیا بخصوص دو کشور اسپانیا و ایتالیا آغاز کردیم و البته امیدواریم بتوانیم حتی این دوره ها را با حضور مدیران در همان باشگاه ها برگزار کنیم .
شهنازی با بیان این مطلب که امیدواریم بتوانیم دوره های آینده را با وجهه بین المللی و بالاتری برگزار کنیم افزود:  گواهی شرکتی که در این دوره ارائه می شود با توجه عضویت آکادمی در IOA ( آکادمی بین المللی المپیک) در دنیا از اهمیت بالایی برخوردار است.
شایان ذکر است این دوره طی دو روز 8 و 9 دی ماه با حضور بیش از 60 نفر از مدیران عامل باشگاههای ورزشی بالاخص فوتبال، والیبال، بسکتبال و هندبال از سراسر کشور و دانشجویان ارشد تربیت بدنی در آکادمی ملی المپیک برگزار می شود.
گفتنی است در مراسم افتتاح این دوره بهرام افشارزاده دبیرکل کمیته ملی المپیک ، شاهرخ شهنازی رییس آکادمی ملی المپیک و پارالمپیک، محمدرضا داورزنی رییس فدراسیون والیبال، مهران سررشته معاونت اجرایی آکادمی ملی المپیک و محمد رضا اویسی مدیر آموزش آکادمی حضور داشتند.
۸ دی ۱۳۹۲ ۱۱:۵۲
امتیاز را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید