در آکادمی ملی المپیک و پارالمپیک برگزار شد : دوره آموزش بیومکانیک پرش طول

در آکادمی ملی المپیک و پارالمپیک برگزار شد :  دوره آموزش بیومکانیک پرش طول
دوره آموزشی بیومکانیک پرش طول ویژه فدراسیون دو و میدانی طی یک روز و با حضور دکتر الهام شیرزاد مدرس این دوره در آکادمی ملی المپیک و پارالمپیک برگزار گردید.
به گزارش روابط عمومی آکادمی ملی المپیک و پارالمپیک، دکتر الهام شیرزاد در خصوص این دوره و نکاتی  که مورد بحث و گفتگو قرار گرفت اینگونه گفت: این دوره به درخواست فدراسیون دو ومیدانی ویژه مربیان پرش طول برگزار شده است.
وی ادمه داد: اولین دوره بیومکانیک را سال 81 و با تاسیس آکادمی ملی المپیک و پارالمپیک آغاز کردیم و در سال های بعد هم بصورت متناوب برای دیگر فدراسیون ها ویژه ورزشکاران، مربیان،  ودست اندرکاران 32 فدراسیون دوره هایی را با هدف آشنایی بحث بیومکانیک و مهندسی ورزشی طراحی کرده و به اجرا در آوردیم.
دکتر الهام شیرزاد افزود: در این بین فدراسیون دو و میدانی اولین دوره تئوری خود را با هدف آشنایی بحث بیومکانیک و مهندسی ورزشی را در سال 84  و دوره دوم را در غالب  همان موضوع و به صورت عملی و عمومی در دی ماه سال 85  برگزار کرد. البته قرار بر این بود که برای دیگر فدراسیون ها هم به همین شکل ادامه پیدا کند تا به مدرک تکنسین بیومکانیک در همان رشته تخصصی خاص پس از طی یکسری مراحل بیانجامد که این اتفاق نیفتاد.
شیرزاد ضمن بیان این مطلب که فدراسیون دو ومیدانی را تنها فدراسیونی دانست که درخواست خود را برای برگزاری این دوره به صورت تخصصی ارائه داده است گفت: تا به الان ما بیشتر روی بحث بیومکانیک پرش ها صحبت می کردیم ولی این دوره را تخصصی تر کرده ایم و پرش طول را موضوع بحث خود قرار داده ایم. در واقع ما نتایج آزمون های بیومکانیکی که بر روی ورزشکارانی که در چهارمین دوره مسابقات آسیایی داخل سالن شرکت کرده اند را استخراج کرده ایم و امروز آمده ایم همان مباحث را مقایسه ای با آنالیزهای بیومکانیکی بر روی سایت فدراسیون بین المللی دو و میدانی داشته باشیم .
وی در پایان افزود: ما در صدد هستیم تا در داخل کشورمان نتایج هر مسابقه را استخراج کنیم و در غالب استفاده عموم ورزشکاران  و مربیان در تمامی رشته در اختیارشان بگذاریم.
۱۰ مهر ۱۳۹۲ ۱۲:۵۹
امتیاز را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید