دیدار رییس آکادمی ملی المپیک با نایب رییس آکادمی ورزشی آذربایجان

دیدار رییس آکادمی ملی المپیک با نایب رییس آکادمی ورزشی آذربایجان
شاهرخ شهنازی با نایب رییس آکادمی ورزشی آذربایجان دیدار و در خصوص زمینه های همکاری مشترک به گفتگو پرداختند.
به گزارش روابط عمومی آکادمی ملی المپیک و پارالمپیک، شاهرخ شهنازی رییس آکادمی ملی المپیک و پارالمپیک با پرفسور خانلارف قربانف نایب رئیس آکادمی ورزشی و عضو کمیته ملی المپیک آذربایجان و دکتر شامیل الیفو نایب رئیس مجموعه فدراسیون های ورزشهای ملی آذربایجان دیدار و گفتگو کرد.
در این دیدار شهنازی ضمن معرفی آکادمی المپیک و پارالمپیک در خصوص برنامه ها و اهداف این مجموعه گفت: در این مرکز بخش های مختلفی وجود دارد که همگی در راستا و برنامه های تیم های ملی و باشگاهی مشغول به فعالیت می باشند.
وی ادامه داد: در بخش پزشکی ما دو گروه پزشک داریم که یک گروه افرادی هستند که در همین مرکز کار می کنند و یک گروه همکارانی هستند که خارج از این مجموعه هستند که در صورت نیاز ما آنها را دعوت می کنیم و به ما کمک می کنند .
شهنازی ضمن بیان این مطلب که برگزاری دوره های مختلف آموزشی یکی از مجموعه کارهای مهم و اساسی این مرکز می باشد به معرفی بخش آموزش اشاره کرد و گفت: در بخش آموزش ما برای مربیان،  مدیران ورزشی و داورها در زمینه های مختلف کلاس های آموزشی برگزار می کنیم.این کلاس ها و دوره ها می تواند در تمامی رشته های ورزشی باشد و هیچ محدودیتی وجود ندارد زیرا این مرکز پتانسیل برگزاری دوره های تخصصی و عمومی مختلف را داراست.حتی دوره هایی را در اینجا برگزار می کنیم که کشورهای خارجی از آن استقبال به عمل می آورند و در آن شرکت می کنند.
وی از وجود سالن های ورزشی و استفاده آن برای تمامی رشته ها از جمله ورزشکاران معلولین سخن گفت و افزود: برای ورزشکاران معلولی که در سطح المپیک هم مدال آوری می کنند امکانات فراهم است. ضمن اینکه سالن هایی برای رشته های مختلف ورزشی وجود دارد که در آن قهرمانان ملی در رشته های رزمی، والیبال و بسکتبال تمرینات خود را به صورت تخصصی دنبال می کنند.
رئیس آکادمی ملی المپیک و پارالمپیک به معرفی کتابخانه این مجموعه پرداخت و اظهار داشت: این مرکز دارای یک کتابخانه با ارزشی می باشد که در آن کتاب ها و آرشیورشته های مختلف از زمان های گذشته و همچنین تاریخ ورزش ایران و جهان وجود دارد که خیلی از افراد ورزشی و به خصوص خود ورزشکاران و قهرمانان از این کتابخانه برای کارهای تحقیقی خود استفاده می کنند.
 شهنازی در ادامه ضمن اعلام آمادگی برای برای همکاری های متقابل میان کمیته ملی المپیک ایران و آذربایجان گفت: اگر کشورهایی نظیر آذربایجان که علاوه بر همسایگی تا حدودی دارای فرهنگی شبیه ما می باشند خواهان همکاری در بخش آموزش و برگزاری دوره های مشترک و بنا به نیاز متقابل باشد ما آمادگی داریم که نسبت به برگزاری دوره های عمومی و یا تخصصی کارآمد در این مجموعه و یا با اعزام کارشناس اقدام کنیم .
رییس آکادمی ملی المپیک افزود: در حقیقت آکادمی ملی المپیک و پارالمپیک هم در کارهای سخت افزاری و هم کارهای نرم افزاری این آمادگی را دارد که هم در کارهای میدانی و برنامه های تحقیقاتی به انجام برنامه های مشترک متقابل بپردازیم.
عضو هیئت رئیسه فدراسیون جهانی و قائم مقام کنفدراسیون آسیایی تنیس روی میز نتیجه ساخته شدن این مرکز را درخشش در المپیک سیدنی دانست و بیان کرد: در دوران المپیک سیدنی نتیجه ساخته شدن این مجموعه باعث شد که ما یکی از بهترین المپیک های خود را تجربه کنیم، که در آن رقابت ها اتفاقا خودم سرپرست کاروان ایران بودم و توانستیم با کسب سه مدال طلا و یک مدال برنز بهترین نتیجه را تا سال های سال برای کشورمان رقم بزنیم.
پرفسور خانلارف قربانف نایب رئیس آکادمی ورزشی و عضو کمیته ملی المپیک آذربایجان نیز در این دیدار ضمن ابراز خرسندی از حضور در ایران گفت: من به کشورهای زیادی سفر کردم ولی حضور در ایران حس خوبی را در ما ایجاد کرد و ما  یک دید مثبت به این کشور داریم و امیدواریم که بتوانیم پس از این سفر دست پر به کشورمان برگردیم.
وی در ادامه گفت: ما خواهان همکاری های مشترک برای اعزام مربیان و ورزشکاران جهت برپایی اردوهای تمرینی و همچنین برگزاری دوره های آموزشی هستیم.
در آخر شهنازی لوح یادبود سنبل تخت جمشید را به عنوان هدیه به میهمانان آذربایجانی خود اهدا کرد.
۹ مهر ۱۳۹۲ ۱۰:۳۷
امتیاز را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید