دوره طب سفر در آکادمی ملی المپیک و پارالمپیک

دوره طب سفر در آکادمی ملی المپیک و پارالمپیک
مرکز پزشکی ورزشی دوره طب ورزشی در سفر را برگزار کرد.
به گزارش روابط عمومی آکادمی ملی المپیک و پارالمپیک، این دوره یک روزه با حضور 20 نفر از ورزشکاران و علاقمندان و با هدف ارتقاء سطح دانش و آگاهی مربیان و ورزشکاران در مواجهه با ضرورت ها و فوریت های پزشکی در سفر های ورزشی و مسابقات و... برگزارشد.
دکتر محمدرضا شریف مدیر مرکز پزشکی ورزشی آکادمی در خصوص این دوره آموزشی گفت: اعزام گروه ها و تیم ها به مسافرت ها شرایط خاصی دارد. که این مسافرت در چه منطقه جغرافیایی می باشد، چه مدت طول می کشد به صورت کمپ است یا اردوی آماده سازی می باشد. سفرها پی در پی می باشد، مثلا تیم والیبال کشورمان در کوران رقابت های لیگ جهانی گاها سفرهای طولانی مدت و پشت سر هم داشتند که اگر برنامه تغذیه ای مناسبی نداشته باشند در عملکرد تیم تاثیر منفی می گذارد.
وی ادامه داد: در این دوره نکاتی مهمی حفظ آمادگی تیم ها در سفرها، جلوگیر از کاهش توان بدنی، تغذیه قبل و بعد از سفر، پرهیز از پرواز زدگی اینها عمدا مشکلاتی است که اغلب گریبان گیر تیم های اعزام شونده می شود. که با طب ورزشی( پزشکی در سفر) می توان پیشگیری کرد و یا به حداقل رساند.
شریف افزود: از طرف دیگر رژیم غذایی یکی از نکاتی می باشد که در تمامی سفرها از اهمیت ویژه ای برخوردار می باشد که معمولا میزبان این نکات را رعایت نمی کند و یک بیماری در بین این سفر کافی است که همه این بی توجهی ها دست به دست هم بدهند و باعث افت توان ایده ال یک ورزشکار یا حتی یک تیم یا گروه شود.
 مدرسین دوره آقایان دکتر محمدرضا شریف، دکتر علیرضا حساس و هادی عطارد بودند و در پایان دوره گواهی شرکت به شرکت کنندگان اعطا شد.
۱۷ شهریور ۱۳۹۲ ۰۹:۲۴
امتیاز را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید