ثبت دو اختراع توسط مدیر بخش فیزیولوژی ورزش مرکز سنجش آکادمی ملی المپیک

ثبت دو اختراع  توسط مدیر بخش فیزیولوژی ورزش مرکز سنجش آکادمی ملی المپیک
مدیر بخش فیزیولوژی ورزش مرکز سنجش و توسعه قابلیتهای جسمانی آکادمی ملی المپیک موفق به ثبت دو اختراع ویژه ورزشی درسازمان پژوهش های صنعتی و اداره ثبت اختراع شد.
دکتر مرتضی بهرامی نژاد طراح و مخترع این دو دستگاه که به تازگی توانسته است اختراع خود را توسط سازمان پژوهش های صنعتی مورد تایید قرار دهد و همچنین گواهی ثبت اختراع دریافت نماید در این باره گفت: امروزه بسیاری از ورزشکاران به دلیل عدم توانایی در حفظ زمان عکس العمل مناسب تا شرایط پایانی تمرین یا مسابقه نمی توانند در آن زمان همانند اوایل تمرین یا مسابقه به محرک ها پاسخ دهند و نهایتا دچار افت عملکرد ورزشی می شوند.
مدیراسبق مرکزسنجش و توسعه قابلیتهای جسمانی آکادمی ملی المپیک و پارالمپیک نام اولین اختراع خودرا  Exhaust Reaction Time Test یا دستگاه سنجش زمان عکس العمل تا مراحل واماندگی نامید و گفت: استفاده از این دستگاه که برای اولین بار در دنیا طراحی شده می تواند واکنش ورزشکاران را به محرک های مختلف در حین فعالیت های ورزشی تا زمان رسیدن به خستگی مورد بررسی قرار داد و برای آنها برنامه اختصاصی تمرین طراحی کرد. آزمونگر پس از وارد کردن اطلاعات فردی ورزشکار و انتخاب نوع و پروتکل های آزمون عکس العمل روشهای مختلفی را برای ارزیابی ورزشکار طراحی می کند و می تواند در پایان نتایج بدست آمده را با دیگر فاکتورهای آمادگی جسمانی و فیزیولوژیکی مورد مقایسه قرار داده و نهایتا تمرینات اختصاصی را برای بهبود شرایط ورزشکار و حفظ پاسخ مناسب آن به محرک ها تمرین تا شرایط واماندگی طراحی کند. 

وی ادامه داد:  تاکنون دستگاه هایی که برای ارزیابی زمان عکس العمل ورزشکاران طراحی شده فقط زمان عکس العمل آنها را در شرایط عادی و ایستا و بدون اعمال فشار تمرین مورد ارزیابی قرار می دهد و امکان هیچ گونه مقایسه ای را با دیگر فاکتورهای فیزیولوژیک ورزشکاران در حین یک فعالیت پیش رونده فراهم نمی کند ولی در این دستگاه تمام مشکلات قبلی برطرف شده است.
همچنین بهرامی نژاد در ادامه با اشاره به دیگر اختراع خود افزود: دستگاه دیگری هم طراحی کرده ام که به نام Igym   نامگذاری شده است. این دستگاه قابلیت های زیادی دارد و برای همه افراد با هر شرایطی قابل استفاده می باشد. یکی از ویژگی های این دستگاه سبکی و قابل حمل بودن است که می تواند با توجه به وزن بدن و زاویه فرد با سطح زمین نیروهای متفاوتی را برای تقویت عضلات بدن، بهبود تعادل، انعطاف پذیری و افزایش حس عمقی عضلات در هر سطح آمادگی ایجاد کند.
۱۵ اردیبهشت ۱۳۹۲ ۰۹:۰۳
امتیاز را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید