تفاهم نامه همکاری میان دانشگاه علمی و کاربردی پرسپولیس و آکادمی ملی المپیک و پارالمپیک

تفاهم نامه همکاری میان دانشگاه علمی و کاربردی پرسپولیس و  آکادمی ملی المپیک و پارالمپیک
جلسه انعقاد تفاهم نامه همکاری میان مرکز علمی و کاربردی پرسپولیس با آکادمی ملی المپیک و پارالمپیک با حضور رییس آکادمی ملی المپیک و قائم مقام باشگاه پرسپولیس برگزار شد.
به گزارش سایت آکادمی ملی المپیک و پارالمپیک، در راستای برنامه‌های توسعه‌ای باشگاه پرسپولیس در امور ورزشی و علمی و افزایش توانمندی‌های دانشگاه پرسپولیس، جلسه ای با حضور شاهرخ شهنازی رئیس آکادمی ملی المپیک وپارالمپیک، مهران سرشته معاون اجرایی آکادمی ملی المپیک، پیمان فخری مدیر مرکز سنجش، محمد رضا اویسی مدیر مرکز آموزش وآزاده نجفی مدیر روابط عمومی آکادمی و نمایندگان باشگاه پرسپولیس بهروز منتقمی قائم مقام باشگاه پرسپولیس، دکتر داریوش سودی رئیس دانشگاه علمی کاربردی پرسپولیس، امیر جیرودی مشاور و رئیس دفتر مدیر عامل و حمید استیلی بازیکن اسبق تیم ملی و پرسپولیس  برگزار شد.
قائم مقام باشگاه پرسپولیس درخصوص هدف از برگزاری جلسه گفت: دو طرف ظرفیت‌های مناسبی برای همکاری با یکدیگر دارند و این همکاری می‌تواند منشاء اثرات خوبی برای ورزش و فوتبال ایران باشد. ما به منظور استفاده از ظرفیت‌های پژوهشی وآموزشی و همچنین امکانات آکادمی ملی المپیک و پارالمپیک در دانشگاه علمی کاربردی پرسپولیس و با نظر مثبت رییس آکادمی نسبت به انعقاد تفاهم نامه همکاری فی مابین اقدام نمودیم.
وی در خصوص مفاد این تفاهم نامه گفت: استفاده از ظرفیت‌های پژوهشی و آموزشی آکادمی ملی المپیک و همچنین امکانات آن مانند آزمایشگاه و تجهیزات ورزشی از جمله مفاد تفاهم نامه همکاری میان مرکز علمی و کاربردی پرسپولیس با آکادمی ملی المپیک و پارالمپیک است.
منتقمی ادامه داد: مرکز علمی و کاربردی پرسپولیس ظرفیت‎هایی مثل؛ پذیرش دانشجو برای کارکنان آکادمی، پذیرش دانشجو از ورزشکاران و قهرمانان معرفی شده از سوی کمیته ملی المپیک و ارائه مدارک مورد قبول وزارت علوم را در اختیار طرف مقابل می‌گذارد.
قائم مقام باشگاه پرسپولیس با بیان این مطلب که این هم‌افزایی منجر به ایجاد و ارتقاء پتانسیل‌های جدید می‌شود افزود: دو طرف همچنین می توانند در ارتباط با برپایی همایش‌های علمی، برگزاری دوره‌های کوتاه مدت آموزشی، ارائه اسناد مطالعاتی، امور بین الملل و تحقیقات با یکدیگر مشارکت داشته باشند.
وی همچنین از افزایش پذیرش دانشجو در مرکز علمی و کاربردی پرسپولیس تا 1200 نفر خبر داد و خاطرنشان کرد: قصد داریم در دوره مهر ماه ظرفیت پذیرایی دانشجو را از 105 نفر به 1200 نفر رسانده و رشته‌ها را به عدد 12 برسانیم. همچنین اقدامات برای پذیرش دانشجو در سطح لیسانس از مهر ماه انجام می شود، پس از آن برای کارشناسی ارشد و تا سال بعد برای پذیرش دانشجو در سطح دکتری اقدام خواهد شد.
شاهرخ شهنازی رییس آکادمی ملی المپیک و پارالمپیک نیز در این جلسه صحبت های خود را با تعریف کلمه آکادمی آغاز کردو گفت: آکادمی در اصل به باغی زیبا و خوش آب هوا گفته می شود که در کشور یونان بوده که افلاطون در آنجا شاگردانش را تدریس می کرده که این نام از آنجا گرفته شده است .
وی ضمن ابراز خوشحالی از توافق به عمل آمده میان آکادمی ملی المپیک و پارالمپیک با باشگاه پرسپولیس اظهار داشت: بنده از اتفاق که باشگاهی با این قدمت که مکتب اخلاق است و در دهه های چهل و پنجاه افرادی نظیر کلانی ها و در سالهای بعد حمید استیلی ها که واقعا نماد معرفت و اخلاق می باشند را در خود داشته است اقدام به تاسیس دانشکده ای کرده تا یک گام دیگر برای خود و مردم مشتاق بردارد بسیار خرسند هستم .
وی به تغییر روند فوتبال آماتور به حرفه ای در کشور اشاره کرد و گفت: متاسفانه این عمل به صورت درستی صورت نگرفته است و باید بر اساس مسائل روز دنیا پیش رفت.
شهنازی در ادامه افزود: پرسپولیس دوست داران واقعی در این مملکت دارد و در کنارشان نیز پیشکسوتان این باشگاه می توانند در این مسیر پرسپولیس را همراهی کنند ، من معتقدم که اگرظرفیت سازی کنیم و مسئولیت درست کنیم نتیجه بهتری را می گیریم . من این موضوع را در باشگاه ذوب آهن تجربه کرده ام.
وی در پایان صحبت های خود با اشاره به بازار کار فارغ التحصیلان گفت: این مسئله نیز باید جزء استراتژی باشگاه پرسپولیس باشد که بعد از فارغ التحصیل شدن دانشجویان به فکر کارشان هم باشیم که با وجود این موضوع ارزش کار هم بالا می رود، که البته این موضوع به سطح پوششی قوی و بودجه نیازمند است .
شهنازی در این جلسه از همه مدیران آکادمی خواست تا در این امر با باشگاه فرهنگی ورزشی پرسپولیس همکاری نمایند تا این حرکت علمی ورزشی در باشگاه های دیگر کشورمان هم صورت گیرد.
۴ اردیبهشت ۱۳۹۲ ۱۱:۴۶
امتیاز را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید