بازدید هیات رسمی یونسکو از آکادمی ملی المپیک و پارالمپیک

بازدید هیات رسمی یونسکو از آکادمی ملی المپیک و پارالمپیک
هیات رسمی سازمان یونسکو بعد از ظهر روز پنجشنبه 9 آبان ماه ضمن دیدار با رییس آکادمی ملی المپیک و پارالمپیک از این مجموعه بازدید کردند.

به گزارش روابط عمومی آکادمی ملی المپیک و پارالمپیک، در این بازدید سه ساعته هیات رسمی سازمان تربیتی، علمی، فرهنگی ملل متحد "یونسکو" شامل رییس بخش تحقیق، توسعه، سیاست و علوم اجتماعی آقای واتارو ایواماتو و رییس بخش تربیت بدنی و ورزش یونسکو آقای ایوماریوس سکو به همراه مهندس حسام معاون سازمان و رییس مرکز توسعه ورزش همگانی و تفریحی ضمن بازدید از این مجموعه با دکتر مهرزاد حمیدی رییس آکادمی ملی المپیک و پارالمپیک دیدار و گفتگو کردند.
در این دیدار دکتر مهرزاد حمیدی رئیس آکادمی ملی المپیک و پارالمپیک گزارشی از برنامه های این مجموعه در حوزه های فرهنگ، هنر و آموزش ارائه کرد .
رییس آکادمی ملی المپیک و پارالمپیک در ادامه در پاسخ به این سوال که با توجه به برنامه های متعدد این مجموعه ماموریت اصلی آکادمی ملی المپیک و پارالمپیک چیست گفت: ماموریت اول ما ، آموزش المپیک و تروج مسائل فرهنگی ‌و ارزش های ورزشی و اخلاق در ورزش است. همچنین ما نسبت به جذب افراد متخصص اقدام کرده و هدایت و مشاوره علمی به تیم های ملی را نیز انجام می دهیم.
دکتر حمیدی همچنین در خصوص طرح ملی آموزش المپیک در مدارس گزارشی را ارائه کرد و گفت: آکادمی طرحی را تحت عنوان المپیک در مدرسه را برنامه ریزی کرده و با همکاری وزارت آموزش و پرورش ، المپیک کوچکی را در مدارس برگزار خواهد نمود.
وی در پاسخ به سوال دیگری در خصوص اینکه آیا برگزاری دوره های آموزشی متفاوت با آموزش های عمومی آموزش و پرورش و یا دانشگاه ها تداخلی ندارد گفت: ما سعی در پرکردن خلا های ورزش ملی داریم و سعی می کنیم دوره های کاربردی را برای ورزش کشور پیش بینی و اجرا نماییم.
در ادامه این جلسه آقای واتارو ایواماتو رییس بخش تحقیق، توسعه، سیاست و علوم اجتماعی با بیان این مطلب که تحت تاثیر فعالیت های چند منظوره که در آکادمی ملی المپیک و پارالمپیک برگزار می شود قرار گرفته است گفت: اهداف اصلی یونسکو آموزش و ترویج فرهنگ است و از اینکه آکادمی ملی المپیک ایران در توسعه ارزش های المپیک و اخلاق ورزشی فعالیت می کند بسیار خوشحال می باشند. 
شایان ذکر است پس از این جلسه این هیات از بخش های مختلف آکادمی ملی المپیک و پارالمپیک بازدید و با فعالیت های متفاوت مراکز آن آشنا شدند.  گفتنی است این هیات به منظور بازدید از اقدامات ، امکانات فعالیت ها و دستاوردهای ورزش جمهوری اسلامی ایران در تاریخ 8 و 9 آبان ماه در کشورمان حضور داشتند.

۸ آبان ۱۳۸۷ ۱۵:۳۴
امتیاز را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید