بانوان ورزشکار در دوره تربیت مربی بدنساز بانوان شرکت کردند

بانوان ورزشکار در دوره تربیت مربی بدنساز بانوان شرکت کردند
یازدهمین دوره تربیت مربی بدنساز ویژه بانوان در آکادمی ملی المپیک و پارالمپیک آغاز شد.
به گزارش روابط عمومی آکادمی ملی المپیک و پارالمپیک، این دوره با هدف ارتقاء سطح دانش علمی و عملی در عرصه مربیگری شرکت کنندگان به مدت دو هفته از تاریخ 8 لغایت 20 بهمن ماه و در دو بخش تئوری و عملی  در آکادمی برگزار می شود.
در مراسم افتتاحیه این دوره که با حضور مهندس شاهرخ شهنازی رییس آکادمی ملی المپیک و پارالمپیک ، مهران سررشته معاونت اجرایی و پیمان فخری مدیر مرکز سنجش و توسعه قابلیتهای جسمانی آکادمی ومدیر دوره برگزار شد رییس آکادمی ملی المپیک و پارالمپیک ضمن ابراز خرسندی از برگزاری این دوره و حضور بانوان ورزشکار از رشته های مختلف در این دوره گفت: یکی از دوره های آموزشی پرباری که در آکادمی برگزار می شود دوره تربیت مربی بدنساز می باشد.
وی ادامه داد: در این دوره از بهترین و برجسته ترین اساتید کشور جهت تدریس دعوت شده است که امیدوارم شما بتوانید بهره لازم را از حضور آنها ببرید.
رییس آکادمی ملی المپیک و پارالمپیک در ادامه به برگزاری یک دوره ویژه در این کلاس اشاره کرد و گفت: کتابخانه آکادمی یکی از کتابخانه های مرجع در ورزش است که درکل کشور نمونه ای ندارد. ما هم در این دوره ضمن ایجاد شرایط لازم برای استفاده از امکانات این مرکز، یک بخش ویژه برای آشنایی با پایگاه های اطلاع رسانی در ورزش را برای شما پیش بینی نموده ایم.
نقش مربی و ویژگی مربیان موفق، فیزیولوژی ورزشی، علم تمرین، سیستمهای انرژی، آشنایی با پایگاه های اطلاع رسانی ورزشی، آسیب های ورزشی، اسید لاکتیک و کاربرد آن در ورزش، تغذیه و کنترل وزن، اصول و تمرینات استقامتی، سازگاری های فیزیولوژیک زنان با ورزش، انعطاف پذیری و روش های توسعه آن، تمرینات پلیومتریک، تمرینات مهارت ذهنی، اصول توسعه توان و قدرت انفجاری، حرکات اصلاحی، تمرینات قدرتی، اصول وروش های توسعه سرعت، تمریناتSAQ ، برنامه ریزی تمرینات سالانه، مکملها، بیش تمرینی و بازگشت به حالت اولیه، طراحی یک جلسه تمرین، آشنایی با تست های آمادگی جسمانی، گرم کردن و سرد کردن، تمرین در آب، بیومکانیک ورزشی و TAPING مواردی است که توسط مدرسین و کارشناسان ورزشی برای شرکت کنندگان ارائه خواهد شد.
دکتر محمد خبیری، دکتر خسرو ابراهیم، مهران سررشته، شهرزاد کردبچه، دکتر سیدشمس الدین تقوی، سید مصطفی هاشمی طبا، دکتر محمد حضوری، زهرا حسینی، دکتر معصومه حسینی، زهرا اینچه درگاهی، ساناز مجتبوی، دکتر حمید رجبی، دکتر یحیی سخنگویی، دکتر فریده اشرف گنجویی، پدیده بلوری زاده، دکتر مرتضی بهرامی نژاد، دکتر رامین طباطبایی، پیمان فخری و الهام شیرزاد مدرسین این دوره می باشند.
گفتنی است که مخاطبین این دوره 24 نفر از ورزشکاران، دانشجویان رشته تربیت بدنی و اعضاء فدراسیونها می باشند که پس از اتمام دوره چهارده روزه خود در آزمون پایانی شرکت خواهند نمود.
شایان ذکر است که شرکت کنندگان پس از شرکت در آزمون پایانی و کسب حد نصاب، گواهی شرکت دو زبانه دوره را در سه سطح خوب، خیلی خوب و عالی از طرف کمیته ملی المپیک و آکادمی ملی المپیک و پارالمپیک دریافت خواهند نمود.
۸ بهمن ۱۳۹۰ ۱۰:۵۲
امتیاز را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید