رییس کمیته ملی المپیک : برگزاری دوره های‌ دانش پذیری قدم بزرگی در جهت توسعه ورزش است

رییس کمیته ملی المپیک :  برگزاری دوره های‌ دانش پذیری قدم بزرگی در جهت توسعه ورزش است
مراسم افتتاحیه اولین دوره دانش پذیری صبح امروز با حضور دکتر رضا قراخانلو رییس کمیته ملی المپیک و دکتر مهرزاد حمیدی رییس آکادمی ملی المپیک و پارالمپیک، ودانش پذیران سه دوره تربیت مربی تغذیه ورزشی، تربیت مربی بدنساز و تربیت مدیر رویدادهای ورزشی ملی و بین المللی در آکادمی ملی المپیک وپارالمپیک برگزار شد.
به گزارش روابط عمومی در آکادمی ملی المپیک و پاراالمپیک، دکتر حمیدی – رییس آکادمی ملی المپیک و پارالمپیک - در این مراسم با اشاره به اینکه هدف از برگزاری دوره‌های دانش پذیری این است که آکادمی ملی المپیک و پارالمپیک به حلقه واسطی در جهت تبادل علمی و عملی میان مراکز داخلی وخارجی در حوزه ورزش و تربیت بدنی تبدیل شود، گفت: با این دیدگاه برگزاری دوره دانش پذیری در سرلوحه فعالیتهای آکادمی ملی المپیک قرار گرفت تا در 8 حوزه تخصصی به عنوان پیشتیبان تخصصی در کنار تیمهای ورزشی قرار گیرد.
وی با بیان اینکه در فاز اول چهار دوره در زمینه دانش پذیری تعریف شد، خاطرنشان کرد: در فرآیند پذیرش دانش پذیر سعی کردیم نیروهایی را انتخاب کنیم که از توانمندی لازم برخوردار باشند. لذا نزدیک به یک هزار نفر ثبت نام کردند که از این تعداد 600 نفر کارت ورود به آزمون کتبی را دریافت کردند ودر نهایت پس از برگزاری مصاحبه اختصاصی تعدادی برای حضور در اولین دوره دانش پذیری انتخاب شدند. در حال حاضر سه فاز از دوره دانش پذیری آغاز شده است.
دکتر حمیدی ضمن بیان این مطلب که با برگزاری این دوره‌های دانش پذیری افراد شاخص به فدارسیونهای ورزشی معرفی می شوند، گفت: به همین منظور تفاهم نامه‌ای با دانشگاه جامع علمی کاربردی در زمینه برگزاری این دوره در مراحل بعدی امضا کرده‌ایم و این دانشگاه پذیرفته است که شرایط ورود دانشگاه توسط آکادمی ملی المپیک اعلام شود و دفترچه آزمون گنجانده خواهد شد تا افرادی که انتخاب می‌شوند از ویژگیهای لازم برخودار باشند تا به صورت کاربردی اقدام کنند.
همچنین دکتر رضا قراخانلو – رییس کمیته ملی المپیک – در این مراسم با بیان اینکه برگزاری اولین دوره‌ دانش پذیری قدم بزرگی در جهت توسعه ورزش است، گفت: بسیار امیدوار به برگزاری این دوره‌ها هستم چراکه از ابعاد علمی وتجربی خوبی دانش پذیران برخوردارند.
 وی با تاکید براینکه باید به جنبه‌های عملی در این دوره ها توجه ویژه‌ای شود،گفت: باید طوری برای دوره دانش پذیری برنامه ریزی کرد تا علاوه بر جنبه‌های نظری وارد فضای عملی شویم تا به سمت توسعه بیشتر ورزش حرکت کنیم.
گفتنی است: در اولین دوره دانش‌پذیری، پذیرفته‌شدگان در آزمون تئوری، طی دو روز در آزمون مصاحبه ورودی شرکت کردند و سرانجام نزدیک به 90 دانش‌پذیر برای حضور در سه دوره تربیت مربی تغذیه ورزشی، تربیت مربی بدنساز و تربیت مدیر رویدادهای ورزشی ملی و بین المللی پذیرفته شدند.
وی ادامه داد: تمامی شرکت کنندگان در این دوره از سوی فدارسیونهای ورزشی معرفی شده‌اند. دانش‌پذیران طبق برنامه‌ از قبل اعلام شده، از روز 18 مهرماه کلاس‌های خود را آغاز کرده و مدت این دوره تا پایان بهمن ماه به طول می‌انجامد. همچنین پس از پایان این دوره مدرک رسمی آکادمی ملی المپیک به دانش پذیران اهدا خواهد شد.
۲ آبان ۱۳۸۷ ۱۱:۲۰
امتیاز را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید