Principles of pharmacology for athletic trainers/ Joel E. Houghlum, Garry L. Harrelson,Deidre Leaver -Dunn –USA: Slack Incorporated,2005

اصول دارو شناسی برای تمرین دهندگان ورزشکاران
نویسندگان: ژول هوگلام، گری هارسون، دیدره لیور- دان

"اصول دارو شناسی برای تمرین دهندگان ورزشکاران" به دانشجویان این رشته کمک می کند تا در کنار طبقه بندی گسترده ی دارویی با اصول پایه ی دارو شناسی آشنا شوند.
ژول هولگام، گری هارسون و دیدره لیور – دان اطلاعات مورد نیاز دانشجویان این رشته را در زمینه ی دارو شناسی برای شرکت در رقابت های NATA مخصوص تمرین دهندگان ورزشکاران ، عرضه می دارد. دربیش از صد جدول و نمودار، اطلاعات مورد نیاز خلاصه شده است و همراه با نمونه های بالینی ارایه می شود.
اصول داروشناسی برای تمرین دهندگان ورزشکاران ، با مطالبی درباره ی اصول عملکرد دارو، داروهای ساختنی و استعمال شدنی ، مراجع دارویی مصرفی، عوارض جانبی داروها ، ملاحظات درمانی و طبقه بندی داروها آغاز می شود.
عملکرد داروشناختی Aدسته ی بزرگ دارویی از جمله آنتی بیوتیک ها ، داروهای ضد التهاب ، داروهای گوارشی در فصل بعدی بیان شده است .
هر فصل مخصوص یک داروست و تاثیرات بیولوژیکی ، موارد مصرف، عوارض جانبی و تاثیر مصرف دارو برتمرین یا نحوه ی تاثیر گذاری تمرین بر توزیع و انتشار دارو و مقدار موثر آن در بدن شرح داده شده است.
این کتاب ، به طور خلاصه ، اطلاعات کامل و روزآمد درباره ی داروشناسی ارایه می کندکه مروری بر دارو های ارتقاء دهنده ی سطح عملکرد و تحلیل دقیق آزمودن دارو را هم در بر دارد.
ویژگی ها:
- ارزیابی نقش تمرین دهندگان در هر گروه دارویی انجام شده است.
- نمونه های مصرف بالینی و تاثیر ناشی از مصرف دارو برای هر یک از دسته های دارویی ارایه شده است.
- مطالب هر فصل به شکل جالبی در "سازمان دهنده های پیشرفته" در آغاز هر فصل آمده است. نقشه ها یا نمودار های ارایه شده به درک بهتر مفاهیم و ایجاد ارتباط بین مفاهیم هر فصل کمک می کند.
- مفاهیم مهم به صورت خلاصه شده در هر فصل ارایه شده است .
- نمونه هایی از داروهای هر یک از گروه های دارویی در جداول آمده است.
کتاب "اصول داروشناسی برای تمرین دهندگان ورزشکاران"منبع منحصر به فردیست که نه فقط طیف گسترده ای از اصول و دسته های دارویی را در یک جا گرد آورده است ، بلکه اطلاعات کاربردی وسیعی نیز در اختیار تمرین دهندگان ورزشی قرار میدهد.

 

۱ آبان ۱۳۸۷ ۱۳:۰۹
امتیاز را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید