Exercise prescription, physiological foundation: a guide for health, sport and exercise professionals

تجویز تمرین
مبانی فیزیولوژیکی
راهنمایی برای متخصصین بهداشت ، ورزش و تمرین

همه ی افراد پذیرفته اند که انجام فعالیت بدنی ، نه فقط از خطر بروز بیماری می کاهد، بلکه ابزار موثری جهت بهبود بخشیدن به سلامتی افراد( افرادی که نشانه های بیماری را ذکر می کنند یا کسانی که بدون نشانه اند) به شمار می رود .
به علاو ه ، به افرادی که نشانه های بیماری را دارند توصیه شده است تا به متخصصین تمرین مراجعه کرده و رهنمود و دستور های لازم را بگیرند و فعالیت بدنی یا تمرین مناسب را انجام دهند. این کتاب رابطه ی بین سبب شناسی و آسیب شناسی وضعیت موجود ، آثار فیزیولوژیکی انجام تمرین و فعالیت بدنی را برای گروه های مختلف بیماران/ مراجعین بیان کرده و رهنمود های لازم جهت تجویز تمرین شرح داده شده است، عوارض جانبی احتمالی بر اثر انجام تمرین یا آثار احتمالی ناشی از مصرف دارو ها نیز بیان شده است .
ویژگی های کلیدی این کتاب عبارتند از:
- دلایل و مبانی فیزیولوژیکی هر یک از رهنمود های تجویز شده را شرح می دهد.
- تجویز تخصصی ارائه نمی کند، بلکه به متخصص امکان قضاوت بر مبنای شواهد را داده تا بهترین تجویز را برای فرد داشته باشد و به تفکر در این باره تشویق شود.
- یک ساختار مستمر را فصل به فصل دنبال کرده ، به دانشجو کمک می کند تا به آسانی مطالب را پیدا کند و آن هارا فرا بگیرد.
- در واژه نامه ی مشروح این کتاب ، اصطلاحات مرتبط با این رشته تعریف و شرح داده شده است.
این کتاب ، متنی جامع جهت استفاده ی همه ی دانشجویان رشته های تمرین درمانی (مرتبط با سلامت) ارائه داده است. همچنین ، می تواندمورد استفاده ی متخصصین تمرین، مربیان آمادگی جسمانی ، مربیان ورزشی و پزشکان عمومی قرار گیرد


۱ آبان ۱۳۸۷ ۱۰:۱۵
امتیاز را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید