ACSM’s resources for the personal trainer/ Baltimore : American college of sports medicine,2007

تعلیم دهنده ی فردی
از سری کتابهای ACSM ( دانشکده پزشکی ورزشی آمریکا،2007)

 

این کتاب شامل 6 بخش است . نگرش های  آموزشی در مورد تعلیم فردی جدا از علوم و اصلاح رفتار جدا از حرفه ی تعلیم فردی مطرح شده است . بخش های کتاب عبارتند از :
1- معرفی این رشته ی جدید و رو به رشد به عنوان یک حرفه ، ارائه ی بینش ژرف نسبت به این که چرا حرفه های آمادگی جسمانی و بهداشت با سرعت در حال رشد هستند و رشته ی تعلیم فردی نیز می تواند زیر مجموعه ی آن ها باشد. آیا تمایل به انجام فعالیت در این رشته دارید با وجود درآمد اندکی که دارد؟
2- نگرش های آموزشی نسبت به تعلیم فردی  توسط کن بالدوین و تری فربی اکمان ارائه شده است . این نگرش ها نمونه های تخصصی عرضه می دارد و این باور را رواج می دهد که فقط تعلیم فرد مورد توجه نیست بلکه آموزش وی نیز از اهمیت برخوردار است.
3- فرا گیری زیربناهای علم تمرین و اصول مهم آن در مورد تعلیم فردی ، همه ی کسانی که در این رشته تجربه دارند می توانند از این بخش استفاده کنند، حتی تازه کارها هم از آن بهره می برند زیرا مبانی علمی تمرین ، روانشناسی ، یادگیری حرکتی ، تغذیه در این بخش ارائه شده است .
به علاوه ، مطالبی درباره ی فیزیولوژی تمرین ، آناتومی ، حرکت شناسی و بیو مکانیک ، یادگیری حرکتی ، پداگوژی و برنامه یادگیری کارآموز، روانشناسی تمرین ، انگیزش و تغییر رفتار و تغذیه از جمله مواردی است که به شرح آن ها پرداخته است.
4- مشاوره ی مقدماتی با کارآموز ، اهداف ، نمونه برداری و ارزشیابی . در این بخش مراحل پذیرش کارآموز از نخستین قدم ، مشاوره و ارزشیابی جامع آمادگی جسمانی و بهداشتی وی ، اهداف یادگیری ، تعیین استراتژی با توجه به اهداف کارآموز ، تکنیک های اساسی جهت سنجش کارآموز در هر دو حوزه ی جسمانی و روانی ارائه شده است.
5- تهیه برنامه ی تمرین کارآموز ،نحوه ی تهیه ی برنامه ی تمرین کارآموز برمبنای اهداف تعیین شده توسط کارآموز و تعلیم دهنده شرح داده شده است . نحوه ی برنامه ریزی جهت یادگرفتن تمرین های انعطاف پذیری ، تمرین قلبی – ریوی و مقاومتی شرح داده شده است.
6- اصول حرفه ای برای تعلیم دهندگان.
هرگاه تصمیم به کار در این حرفه گرفتید ، راهنمایی های لازم درباره ی آشنایی با سازمان های مدیریت آمادگی جسمانی در جهان ، معرفی تعلیم دهندگان فردی به جامعه ی حرفه ای ، اطلاعات در مورد چگونگی دوری از اشتباهات حرفه ای که می تواند پیشرفت این حرفه را سبب شود ارائه شده است.

۱ آبان ۱۳۸۷ ۰۹:۲۹
امتیاز را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید