رییس کمیته ملی المپیک : ورزش زبان گویای بین المللی است

رییس کمیته ملی المپیک : ورزش زبان گویای بین المللی است
مراسم اختتامیه مسابقات فوتسال دیپلماتها (جام فجر) بعد از ظهر روز شنبه 21 اسفندماه با حضور سفرا و شخصیتهای سیاسی و ورزشی کشور برگزار شد.
به گزارش روابط عمومی آکادمی ملی المپیک وپارالمپیک، در این مراسم که با حضور مهندس علی آبادی رییس کمیته ملی المپیک ، سفرا و دیپلمات های کشورهای شرکت کننده و تعدادی از شخصیتهای سیاسی و ورزشی کشور برگزار شد از تیم های برتر تقدیر شد.
در ابتدای این مراسم مهندس علی آبادی رییس کمیته ملی المپیک ضمن خیرمقدم به کلی سفرا ورزشکاران و پیشکسوتان و ابراز همدردی با مردم و دولت ژاپن به خاطر فاجعه بزرگ زلزله در این کشور گفت: جامعه ورزش ایران آمادگی دارد هر کمکی برای کشور و و دولت ژاپن انجام دهد.
رییس کمیته ملی المپیک ادامه داد: اقتصاد، صنعت، هنر و ورزش آنگاه ارزش دارد که انسانیت انسان را مورد توجه قرار دهد در غیر اینصورت این ها جزء حرکات جسمی است و ارزش دیگری ندارد.
مهندس علی آبادی ورزش را بعنوان زبان گویای بین المللی دانست و گفت : در صورتیکه که به ورزش بدرستی پرداخته شود در پیوند ملت ها و کشورها تاثیرگزار است.
وی افزود: مسابقاتی که برگزار شد یقینا رفاقت بود نه رقابت زبانی بود بین ایرانی ، عرب ، ژاپنی و همه مردمی که در کره زمین زندگی می کنند و می توان گفت که با این زبان ارتباط بین ملت ها برقرار می شود.
در ادامه این مراسم" مجدی احمد الظفیری "سفیر کویت ضمن ابراز قدردانی از وزارت امور خارجه برای برگزاری این دوره از مسابقات گفت : ما به محض دریافت این دعوتنامه تصمیم گرفتیم که با رویکرد مثبت در این رقابتها برای افزایش تعامل و روحیه دوستی و برادری با ایرانی ها شرکت کنیم.
وی ادامه داد: هر چند که این رویداد ورزشی برای اولین بار برگزار می شد اما امیدوارم که آخرین بار نباشد و این  یک سنت گردد و ادامه داشته باشد.
همچنین در این مراسم طاهری رییس اداره رفاه و دبیر کمیته ورزش وزارت امور خارجه در خصوص هدف از برگزاری این دوره از مسابقات گفت : این مسابقات با حضور 18 کشور خارجی و 3 تیم از ایران و با همت وزارت امور خارجه، کمیته ملی المپیک و آکادمی ملی المپیک و پارالمپیک برگزار شد.
وی ادامه داد: این مسابقات بنا به پیشنهاد کمیته ورزش وزارت امور خارجه و با همکاری کمیته ملی المپیک شکل گرفت و سفارتخانه های مقیم تهران به دعوت ما پاسخ مثبت دادند و بعضی از تیم ها به صورت مشترک یک تیم را شرکت دادند و چند تن از سفرا نیز در این رقابتها حضور داشتند.
دبیر کمیته ورزش وزارت امور خارجه همچنین با بیان این مطلب که ایجاد تعامل، مودت و دوستی بین سفارتخانه ها و دیپلمات های مقیم تهران از اهداف برگزاری این مسابقات بود افزود: دیپلماسی ورزش ابزاری برای ایجاد صلح و دوستی بین کشورها را فراهم می کند .  
۲۲ اسفند ۱۳۸۹ ۱۱:۲۰
امتیاز را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید