"اولین همایش ورزش و سلامت روانی" سرمربی تیم ملی دو و میدانی جانبازان ومعلولین: ورزش باید تسلیم علم شود

"اولین همایش ورزش و سلامت روانی"  سرمربی تیم ملی دو و میدانی جانبازان ومعلولین:  ورزش باید تسلیم علم شود
ورزش علمی را باید جایگزین ورزش سنتی کنیم.
به گزارش روابط عمومی آکادمی ملی المپیک وپارالمپیک، بهمن رضایی سرمربی تیم ملی دو ومیدانی جانبازان و معلولین در گفتگوی خبری کوتاه با ستاد خبری اولین همایش ورزش و سلامت روانی ضمن برشمردن تاثیر مشاوره های روانشناسی در طول تمرینات و در زمان مسابقات گفت: تا چند سال گذشته تمرینات ورزشی به صورت کاملا سنتی انجام می شد و کسی به دنبال بحث روانشناسی در ورزش و تاثیر ورزش در سلامت روانی نبود.
وی ادامه داد : هم اکنون روانشناسی، مدیریت ورزشی، بحث های پزشکی و حتی تغذیه  از لحاظ علمی در سطوح بالایی در کشور قرار گرفته است و ما نه تنها باید در ورزش حرفه ای ، بلکه در ورزش همگانی نیز به آن توجه داشته باشیم.
رضایی همچنین ضمن اعلان رضایت و کسب نتیجه مساعد از حضور روانشناس در کنار تیم دو و میدانی در رقابت های پارآسیایی گفت: در رقابت های پارآسیایی گوانگجو تیم روانشناسی به همراه کاروان اعزامی راهی این رقابت ها شد و با مشاوره های مناسب در شرایط مسابقات اعضای تیم را از لحاظ روحی در سطح بالایی نگه داشت. این مشاوره ها تا لحظه حضور ورزشکاران در رقابت های مختلف ادامه داشت.
رضایی افزود: برگزاری همایش و ارائه نظرات و مقالات مختلف در این عرصه و مشاوره های روانشناسان ورزشی می تواند به آمادگی هرچه بیشتر ورزشکاران از لحاظ روحی و روانی کمک کند، زیرا ما موفقیت ورزشکاران در رقابت آسیایی را با همکاری کادر روانشناسی تجربه کردیم.
 بهمن رضایی در پایان در مورد سلامت روانی ورزشکاران جانباز ومعلول گفت :سلامت روانی در ورزش جانبازان و معلولین با توجه به محدودیت های جسمی و در خطر بودن سلامتی آنها از اهمیت بالایی برخوردار می باشد. تا جایی که این مقوله حتی در زندگی شخصی و اجتماعی آنها نیز تاثیرگذار است.
شایان ذکر است که ملی پوشان دو ومیدانی کار جانباز و معلول کشورمان 34 مدال از 80 مدال کسب شده کاروان اعزامی به گوانگجو را به نام خود ثبت نمودند و یکی از پرافتخارترین تیم های اعزامی به این رقابت ها بودند. 
گفتنی است اولین همایش ورزش و سلامت روانی 7 بهمن ماه در آکادمی ملی المپیک و پارالمپیک برگزار می شود .
۲۶ دی ۱۳۸۹ ۱۰:۲۵
امتیاز را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید